בשנה האחרונה הפכה פרופ’ גליה רהב – ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר – שחברה בוועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט המומחים, לאחת הדמויות הבולטות במשבר הקורונה. כעת, על רקע השאלה האם לחסן או לא לחסן ילדים נגד קורונה היא הפכה קורבן לפוסטים ולאמירות קשות ביותר נגדה בפייסבוק מצד מתנגדי החיסונים.
2 צפייה בגלריה
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב. "מאיימים על החיים שלי, כאילו שאני רוצחת את ילדי ישראל"
(צילום: אביגיל עוזי)
בפוסטים שהועלו בימים האחרונים מושווית רהב לקרואלה דה-וויל, דמות המרשעת מהסרט "על כלבים וגנבים", שמנסה להשיג את הגורים הדלמטיים כדי להכין מהם מעילי פרווה.
אמירות קשות ביותר נרשמו גם בתגובות לפוסטים בעניינה של רהב. "גליה, מקווים ומייחלים ליום שאלוהים ייקח אותך במהרה בימינו ונאמר אמן", כתב אחד המגיבים. "השכנה העתידית של היטלר בגיהינום", כתב אחר.
2 צפייה בגלריה
איומים על פרופ' גליה רהב
איומים על פרופ' גליה רהב
איומים על פרופ' גליה רהב
בפוסט נוסף הואשמה רהב בכך שהיא מקבלת תשלום מחברת פייזר לצורך עידוד החיסון – טענה שאותה היא מכחישה בתוקף – והיא הושוותה למי שעברה על קוד נירנברג, קוד האתיקה הראשון שפורסם לאחר משפט הרופאים במשפטי נירנברג, שבמסגרתו הועמדו לדין רופאים נאצים שביצעו ניסויים בבני אדם במהלך מלחמת העולם השנייה.
"בתי, שהיא רופאה בעצמה, נחשפה למה שכותבים עליי ונחרדה", סיפרה רהב. "היא אמרה לי להיכנס לראות איך מאיימים על החיים שלי, כאילו שאני רוצחת את ילדי ישראל. ביום שישי היא פנתה למשטרה, ואז התקשרו אליי מהמשטרה". בינתיים החליטה רהב שלא להגיש תלונה.
רהב היא בת להורים ניצולי שואה. בנוגע להשוואתה להיטלר ולרופאים הנאצים אמרה: " זה מופרע. אני ניצחתי את היטלר. ההורים שלי עברו את מה שעברו, ואני היום מובילה מלחמה בנגיף הקורונה. זה ניצחון על היטלר. אז להיות לידו? נו, באמת".
"אני חושבת שזה ממש מחריד וגם קצת מפחיד אותי", אמרה בתה של רהב, ד"ר רוני רהב־קורן. "אמא שלי מקריבה את כל־כולה בלי לקבל על זה גרוש, ובמקום להודות ולהיות מלאים בהערכה זה מה שיש לאנשים להגיד. אף אחד לא הולך לעשות פה שום ניסוי. אמא שלי היא בת לניצולי שואה ששרדו את השואה בזכות המקצוע שלהם (רופאים), ועכשיו אומרים שהיא פושעת נגד האנושות. כשקראתי את כל הפוסטים האלה התחלתי לחשוש. בא לי שאנשים ידעו שהיא באמת הולכת עם האמת שלה, שהיא באמת מאמינה בחיסון הזה ושהיא באמת מאמינה שהמחלה הזו היא קשה. זה פשוט הזוי שאנשים חושבים אחרת".
בעקבות הדברים פירסמו אמש בכירי הרופאים בשיבא הודעה שלפיה הם מתייצבים כאחד לצד פרופ’ רהב. “אנחנו הולכים עם האמת המקצועית - חיסונים הצילו מאות מיליוני אנשים מתחלואה ותמותה לאורך ההסטוריה והדבר אינו שונה כשמדברים על מגפת הקורונה. איומים לא ישתיקו את האמת המקצועית. לא נחריש אל מול ניסיונות לפגוע בבריאות של כולנו”, נכתב בהודעה שעליה חתמו בין היתר מנכ”ל שיבא פרופ’ יצחק קרייס, הסמנכ”ל ומנהל בית החולים הכללי פרופ’ ארנון אפק, מנהל בית החולים ספרא לילדים ד”ר איתי פסח, מנהל המרכז לחקר הסרטן פרופ’ גידי רכבי ורבים אחרים.
ממשרד הבריאות נמסר: "אנו מגנים איומים וגינויים כלפיי צוותי הרפואה והרופאים השוחרים במדע. פרופ' גליה רהב הסכימה לתת מזמנה הפרטי והיא שותפה בצוות הוועדה המייעצת למשרד הבריאות, בהתנדבות מלאה. אנו מודים לכל חברי הצוות על השתתפותם ומוקירים זאת.
"פרט לכך פרופ' גליה רהב מטפלת במסירות ובמקצועיות באלפי חולים במחלות זיהומיות בכלל ובוודאי במגפת הקורונה והצילה את חייהם של אלפי אנשים.
"אנו דוחים בשאת נפש את ההודעה המגנה אותה ומשווה אותה לעבר האפל של העולם. זו בושה וכלימה עבור אותם אנשים שבחרו להתבטא ככה.
"בזכות שיתוף הידע והשיח בין המומחים אנו בחזית המאבק בקורונה ותוצאות מבצע החיסונים הן מהטובות בעולם, זאת משתקף בבטיחות ובמועילות החיסון בישראל".