הספיק להשתתף בחתונת בנו ונפטר מהקורונה
(צילום: משי בן עמי)

שמחה וצער במשפחה אחת: אליהוא ימיני חווה בתוך פחות משבוע גם שמחה גדולה וגם אבל כבד - אחיו אחיה התחתן, וכעבור ארבעה ימים נפטר אביו, הרב מנחם ימיני ז"ל. "אבא שלי מת בשמחה", אומר הבוקר (ב') ימיני בריאיון לאולפן ynet. "את זה אני יודע. הוא שמח שהוא חיתן את כל הילדים שלו, ואנחנו משפחה די גדולה - שמונה בנים ושלוש בנות".
3 צפייה בגלריה
הרב מנחם ימיני
הרב מנחם ימיני
הרב ימיני ז"ל צופה בחתונת הבן ממיטתו. "השאיר לנו דמות חיה, דמות ברורה"
(צילום: זיו קורן)
הרב ימיני, תושב בני ברק, צפה בחתונת בנו אחיה באמצעות מחשב נייד שהובא למיטתו במחלקת קורונה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. זה קרה ביום שלישי, 16 בפברואר. בשבת, 20 בפברואר, הוא הלך לעולמו בגיל 69.
3 צפייה בגלריה
הרב מנחם ימיני
הרב מנחם ימיני
שידור חי של החתונה לבית החולים. "נוצר מצב שאבא נדבק, אולי באחד האירועים סביב החתונה של אחי או בבית הכנסת"
(צילום: זיו קורן)
"אבא שלי עבד בחברת אלביט, ובלי עין הרע, הוא פרנס אותנו בכבוד", מספר בנו אליהוא. "הוא היה חולה פוליו, וכשהגיעו החיסונים נגד הקורונה, רצה ללכת להתחסן. בגלל אירועים במשפחה דברים התעכבו, ונוצר מצב שהוא נדבק, אולי באחד האירועים סביב החתונה של אחי או בבית הכנסת. בבית החולים הידרדר מצבו. הקורונה גרמה לו לאכול פחות, וזה החליש מאוד את הגוף שלו. כלי הדם שלו נחלשו. בתוך שלושה שבועות הוא נהפך מבן אדם בריא לגמרי לבן אדם שנעלם. העצב על מותו מהול בשמחה, כי הוא השאיר לנו דמות חיה, דמות ברורה. זכיתי באבא מדהים, שהוריש לי דרך בעולם הזה".
3 צפייה בגלריה
הרב מנחם ימיני
הרב מנחם ימיני
השמחה ליד המיטה. "זה לא פשוט בכלל, להתאשפז עם קורונה"
(צילום: זיו קורן)
אליהוא ימיני (29), גרוש ללא ילדים שגר בגני תקווה, ביקש לנצל את הריאיון ל-ynet כדי לעורר את המודעות לכאב המשפחות של נפטרי הקורונה. "אנשים לא מבינים כמה גדול הכאב הזה", אמר. "הרי לכל אדם שנפטר יש משפחה. כשאני הלכתי לבקר את אבא שלי בבית החולים, היה לי לא פשוט לראות את החולים שנמצאים לבד בחדרים, ישנים לבד, מעבירים ימים שלמים בשעמום, כי אין איתם אנשים, אין מי שייתן להם שמחה. זה דבר לא פשוט בכלל, להתאשפז עם קורונה. לכן חשוב להתחסן. זה הדבר שהכי נכון לעשות כרגע".