"בזמן שרבים אמרו 'ג'סטין ביבר נראה נורא וכמו נרקומן, הם לא הבינו שאובחנתי לאחרונה במחלת ליים. ולא רק זה - אלא גם מקרה חמור של תסמונת התשישות הכרונית" - כך פתח ג'סטין ביבר פוסט בעמוד האינסטגרם שלו, בו הוא חושף כי לקה במחלה שפגעה באיברים פנימיים רבים והשפיעה קשות על בריאותו. על המחלה צפוי ביבר להרחיב בסדרת דוקו חדשה שצפויה להיות משודרת ביוטיוב.
אתר הרכילות TMZ פרסם לראשונה על דבר מחלתו של ביבר בן ה-25, והזמר עצמו העלה בעמוד האינטסגרם שלו צילום מסך מאותו פרסום, ובו הוא מאשר כי הפרסום נכון, וכי בעוד שאנשים התרברבו על ההידרדרות לכאורה במראה החיצוני שלו, איש לא ידע כי מדובר בעצם במחלה עמה הוא מתמודד בחודשים האחרונים. "המחלה השפיעה על העור שלי, על תפקוד המוח שלי ועל הבריאות הכללית שלי", הוא כותב בפוסט לעיני 124 מיליון העוקבים שלו, "אלה היו שנתיים קשות מאוד".


כדי לתווך את המחלה, את ההתמודדות עמה ואת ההשפעה שלה על חייו, ביבר צפוי לשחרר סדרה בת 10 פרקים בשם "ג'סטין ביבר: עונות" ב-27 בינואר. הוא רמז לאחרונה על כך שהתרחק מעבודה על מוזיקה כדי לעסוק ב-"סוגיות שורשיות עמוקות" לצד נישואיו לדוגמנית היילי בולדווין. לדברי אתר TMZ, ביבר סבל בעקבות מחלת ליים מדיכאון, ותסמינים אחרים, ולא אובחן נכונה בכל השנה החולפת.
מחלת ליים ובשמה הרפואי "בורליוזיס", נגרמת על ידי כמה סוגי חיידקים, העיקריים בהם כוללים את החיידק בורליה בורגדופרי, בורליה אזפלי ובורליה גריני. מקור שמה שם המחלה הוא בעיירה ליים שבקונטיקט, שם נתגלתה לראשונה בשנת 1970.
המחלה שכיחה בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה, אם כי דיווחים על תחלואה מגיעים גם מאוסטרליה, אסיה ואפריקה. התפשטות המחלה, כנראה נראה, היא תופעת לוואי של ההתחממות הגלובאלית. כך, מחלות כמו מחלת הליים, שהיו מוגבלות לאזורים קטנים, נודדות.
המחלה עוברת באמצעות קרציות ופרעושים הנושאים אל האדם את החיידקים מסוג בורליה. תחילה דומים תסמיני המחלה לשפעת, ומופיעים תוך יום עד חודש מרגע הנשיכה. אלה כוללים עייפות, חום וצמרמורות, כאבי ראש, כאבי שרירים ומפרקים, והגדלה של בלוטות הלימפה. לעתים מופיעה גם פריחה בעור בצורת עיגולים אדומים שקוטרם 1.5 ס"מ, בעלי מרכז בהיר והיקף אדום (כטבעת אדומה) שהולכים וגדלים.

1 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר היילי ביבר
ג'סטין ביבר היילי ביבר
ג'סטין ביבר ובת הזוג היילי
(צילום: אינסטגרם)
אם החולה אינו מקבל טיפול, מתפתחים תוך כמה חודשים תסמינים קשים, הכוללים דלקות מפרקים, פגיעה נוירולוגית, הפרעות ראייה עד כדי עיוורון, הפרעות בקצב הלב, דלקות בכלי דם ובשריר הלב, פגיעה בכבד, דלקות ריאות וקשיי נשימה, דלקות שרירים, התכווצויות שרירים או חולשת שרירים, הקאות בחילות שלשולים, איבוד תיאבון ומשקל, פגיעה בתפקוד המיני, ובנשים בהריון – סיבוכי לידה והפלות. חלק מההשערות גורסות כי המחלה גורמת לתסמונת התשישות הכרונית, ואף לאוטיזם.
את החיידק ניתן לאתר באמצעות בדיקות דם או שאיבת נוזל מהמפרק או מחוט השדרה. הטיפול כולל אנטיביוטיקה מסוג פניצילין או דוקסיצילין למשך כארבעה שבועות. במקרה הצורך ניתן טיפול אנטיביוטי נוסף. אם הקרצייה מוסרת תוך 24 שעות מרגע העקיצה, אין צורך בטיפול אנטיביוטי.