בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד
חרדה היא שם כולל לקבוצת הפרעות אשר גורמות למצוקה רגשית, לפחד עז ולאי שקט נפשי. שלא כמו פחד, ברוב המקרים חרדה אינה מתפרצת בהכרח כתגובה לאירוע מוחשי, אלא לאחר חשיפה למצב או אובייקט מסוים הנתפס כמאיים. כדי להימנע מהתחושה הקשה, הסובלים מחרדה נוטים להימנע מסיטואציות שונות, דבר אשר עלול להוביל לפגיעה קשה בשגרת החיים, בתפקוד החברתי, התעסוקתי ועוד.
הפרעת חרדה נחשבת לאחד מהמצבים הנפשיים השכיחים ביותר בעולם המערבי. קיימות שיטות שונות לטיפול בה, לרבות טיפול באמצעות תרופות, טיפולים פסיכולוגיים ושילוב של תרופות וטיפולים נפשיים. אחת השיטות המתקדמות לטיפול בחרדה היא מציאות מדומה.


מהי מציאות מדומה וכיצד היא מסייעת למיתון החרדה?
טיפול באמצעות מציאות מדומה מאפשר למטופל לחוות את האירוע מעורר החרדה בסביבה בטוחה ובליווי של מטפל. במסגרת הטיפול, נחשף המטופל לסיטואציה המאיימת פעם אחר פעם, חווה את תגובת החרדה וכך לומד לקבל אותה. החשיפה החוזרת יוצרת זיכרון חדש וחיובי יותר של התמודדות. טיפול ביופידבק, המכונה גם משוב ביולוגי, עשוי להוות כלי נוסף המסייע בהתמודדות עם החרדה. בעזרתו ניתן "לאמן" את הגוף לשליטה בסימנים הגופניים הנלווים להפרעה ובפיתוח תגובה מתונה יותר. שילוב של שני הטיפולים שתוארו, מספק מענה לתסמינים הפיזיים והנפשיים הנלווים להפרעה.
בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד