הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג, שבמסגרתו יוטל על משרד הבריאות לקדם את פרסום המכרז בהתאם. במסגרת המתווה, יפרסם משרד הבריאות מכרז להקמה ולהפעלה של מתחם בדיקות קורונה שיפעל למשך כל תקופת הזמן שבה יידרשו הבדיקות. התשלום עבור הבדיקה יהיה על חשבון הנוסע.
קראו עוד:
למשרד הבריאות יוקצו תקני בקרה על אופן תפעול המתחם. עד להשלמת המכרז, יורחבו מספר עמדות הבדיקה במתחם הקיים או בסמוך לו.
המתווה הובא לאישור הממשלה על ידי משרד ראש הממשלה, שהוביל את הנושא בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר והתחבורה.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ
בדיקת קורונה לנכנסים לארץ בנתב"ג. "עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק", אמר השר הורוביץ
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הישיבה: "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למוות של אלפי ישראלים. לכן, בתיאום עם שרי התחבורה, הבריאות והפנים החלטנו למנות מינהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים לתוך ישראל. לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. אין סיבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון".
שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הוסיף: "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג, וכעת אין תורים משמעותיים בשטח. כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, אנו מקימים מתחם בדיקות קבוע, בנוסף למתחם הזמני שמוקם בשיתוף משרד הביטחון. בשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה, נשמור על בריאות הציבור בישראל, במינימום הגבלות על הציבור".
שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "בעקבות עבודת מטה מעמיקה שנעשתה במשרד התחבורה, הצלחנו לספק את השטח הנדרש עבור מתחם בדיקות נפרד שיאפשר בדיקות רבות בזמן קצר יותר, תוך הפרדה של הנוסעות והנוסעים באופן שישמור על בריאותם. מתחם זה מתווסף למתחם נוסף שהעמדנו לצורך העניין. משרד התחבורה ואני עומדים לרשות משרד הבריאות וראש הממשלה לכל דבר שיידרש על מנת למגר את התחלואה ולשמור על אזרחיות ואזרחי ישראל. אנחנו מחויבות ומחויבים לשמירה על הציבור, ונמשיך לפעול לשם כך".