ד"ר אמיר רובין, מומחה לאורתופדיה והחלפת מפרקים ומנהל תחום האורתופדיה במכבי שירותי בריאות, מעניק טיפולים ללא עלות לקשישים וניצולי שואה בזמן מגפת הקורונה. הוא הצליח לגייס לשורותיו כ-20 רופאים ואלפי מתנדבים, ובעקבות ההיענות הגבוהה, מקווה להקים עמותה שתקדיש את פועלה לעזרה לניצולי שואה.
"מאז ומעולם היה לי חיבור לניצולי שואה", מסביר רובין על סיועו לניצולי שואה. "מדובר מצד אחד בציבור שהוא האתוס שמדינת ישראל הוקמה עליו, ומצד שני זו אוכלוסייה מוכה. מדינת ישראל חייבת לה. אני אזרח קטן ואין לי הרבה מה לתת. אני לא יכול לתת חשמל בחינם או ארנונה. אבל אני יכול לתת טיפול בחינם".
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמיר רובין בטיפול ביתי
ד"ר אמיר רובין בטיפול ביתי
ד"ר אמיר רובין בטיפול ביתי
(צילום פרטי )
זה עשור שרובין מפרסם פוסטים בפייסבוק על ביקורי בית לניצולי שואה ללא עלות. כעת, בשל הבידוד החברתי שנכפה על קשישים ניצולי שואה, סובלים רבים מהם מבעיות אורתופדיות הקשורות בחוסר פעילות גופנית. בעקבות כך פרסם פוסט נוסף בו הציע את שירותיו בהגעה לביתם של קשישים ללא תשלום וביקש להפיצו. הפוסט זכה לאלפי שיתופים והפך במהרה לוויראלי.
"זה התחיל לעבור בקבוצות ווטסאפ - אין בן אדם שלא קיבל את זה. אני כבר לא ישן בלילה, יש לי אינספור פניות והתחלתי לאסוף מתנדבים", הוא מספר. "הגיע פציינט שלי לשעבר והתחיל לעשות את כל המחשוב של האופרציה. יש חברה שתרמה לי נהג. בית החולים אסותא תרם לי תרופות, בית חולים רפאל תרם לי ציוד להזרקה, חברת M Fast תרמה לי נהג צמוד לזמן בלתי מוגבל וחברה שעושה צילומי רנטגן ביתיים שעלותם יקרה, החלה לעבוד איתי במחיר מוזל".
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמיר רובין
ד"ר אמיר רובין
ד"ר אמיר רובין
(צילום: מורן ניסים)
באחד מהביקורים, מספר רובין שהדריך בת לניצולת שואה כיצד להפוך את אמא שלה כדי להחליף לה חיתול. "עד אותו יום היא הייתה צורחת כשמחליפים לה חיתול ובכמה דקות של הדרכה הצלחתי להקל על סבל רב". בביקור נוסף הוא גיבס ניצולת שואה שהיה לה שבר במרפק, ובביקור אחר הוא נתן זריקה לניצולת שואה שעברה ניתוח צוואר הירך והייתה מרותקת למיטה. "נתתי לה זריקה בברך והאושר שלה היה גדול יותר מהאושר שלי. אני לא רק נותן זריקות ומגבס, אני בא ומרגיע אותם וזה אחד הדברים הכי חשובים".
3 צפייה בגלריה
ד"ר אמיר רובין בביקור ביתי
ד"ר אמיר רובין בביקור ביתי
ד"ר אמיר רובין בביקור ביתי
(צילום פרטי)
"הקשישים שאני מגיע אליהם מאושרים, שמחים ומאוד מופתעים", הוא מספר. "הם מתרגשים מזה שזוכרים אותם כניצולי שואה. הייתה מישהי שאמרה לי שהיא הייתה ילדה באושוויץ מספר שנים ושאלתי אם יש לה עדיין חלומות על כך. היא אמרה שיש לה סיוטים כל הזמן. היא בת 92 ומגיל 13 זה רודף אותה".
רובין מסביר כי בתקופת הקורונה לאותם קשישים אין אפשרות לצאת מהבית, והבעיות שאיתן הם מתמודדים ביום יום מחמירות. "יש יותר חרדה וחוסר תנועה מצידם מה שגורם להידרדרות במצבם. לכן חשוב להגיע אליהם לבית, אבל אני מאוד מקווה שהפעילות וההיענות תימשך גם אחרי הקורונה. נבנה ארגון מסודר עם קבוצה גדולה של רופאים שתקבל ניצולי שואה ללא תשלום".
"גדלתי על סיפורי שואה ויש לי זיקה לנושא", הוא מסכם, "ובתוך הקשיים שיש לי, ויש לי קשיים אישיים לא פשוטים, אני מוצא שדרך מתן עזרה לאחרים, אני מצליח להתמודד עם המצוקה שלי. האור בעיניים של ניצולי השואה כשהם רואים שלדור השלישי עוד אכפת - זה המסר שלי, ככה מסלקים את החשכה".