הנחיות משרד הבריאות לריחוק חברתי בתקופת מגפת הקורונה, כוללות גם טיפולי שיניים. בתוך כך, מרפאות השיניים בישראל פעלו בחודשיים האחרונים במתכונת חירום, כאשר ההנחיה הגורפת היא כי אין לבצע טיפולי שיניים לאנשים המוגדרים כחולי קורונה או הסובלים מתסמינים נשימתיים.
בצעד יוצא דופן, הכריזה היום (ה׳) רשת מרפאות השיניים של קופת חולים כללית, ״כללית סמייל״, על מתן שירות ייעודי לחולי קורונה מבוטחי כללית, במצב קל, המאושפזים בביתם או בבתי מלון ברחבי הארץ וזקוקים לטיפול שיניים דחוף.
צפו: ניידת טיפולי השיניים החדשה של כללית סמייל:

טיפולי החירום מבוצעים בידי צוות הכולל רופא שיניים וסייעת, המגיעים לבית החולה או לבית המלון כשהם לבושים בציוד מיגון אישי הנדרש כדי למנוע הידבקות. לצורך כך, מגיע הצוות באמצעות ניידת ייעודית המאובזרת במכשור הרפואי הנדרש לביצוע הטיפול.
2 צפייה בגלריה
שירות קורונה כללית סמייל
שירות קורונה כללית סמייל
שירות קורונה כללית סמייל
(קופת חולים כללית )
"חלק מחולי הקורונה הקלים זקוקים למענה רפואי לבעיות שאינן קשורות למחלת הקורונה, ואת הטיפול בהן לא ניתן לדחות עד לאחר ההחלמה", מסביר ד"ר חגי סלוצקי, רופא שיניים ראשי ברשת מרפאות "כללית סמייל". "את השירות הזה הקמנו כדי להעניק עזרה ראשונה וטיפול שיקל על כאביהם עד שיחלימו מקורונה, זאת תוך שמירה על כללי הבידוד ועל בריאות החולה".
2 צפייה בגלריה
שירות קורונה כללית סמייל
שירות קורונה כללית סמייל
ניידת הטיפול בחולי קורונה קלים
(קופת חולים כללית )
השירות, המוענק כאמור לחברי קופת חולים כללית בלבד, מתבצע באמצעות יצירת קשר עם אחת ממרפאות "כללית סמייל". צוות רפואי ייצור קשר עם החולה, יעריך את מצבו ואת דחיפות המקרה, ובמקרה בו לא ניתן לדחות את טיפול השיניים עד להחלמת המטופל, תשלח ניידת לבית המטופל. ההגעה לבית המטופל תתבצע תוך 24 שעות מרגע הפניה, על פי דחיפות המקרה.