בשיתוף פורום Reboot
שלום לכם, שמי פליס גלזר, ואוכל בריא הוא הפאשן שלי. אבל היום אני רוצה לדבר על נושא אחר, משהו אישי שקרה לי. זה התחיל בשנת 2002 כאשר קיבלתי טלפון מאחותי והיא סיפרה לי שגילו אצלה גוש בשד ושעליי גם כן ללכת להיבדק. לא האמנתי שזה יכול לקרות לי, אבל הלכתי. שאלתי את הרופאה אם זו מחלה גנטית בלבד והיא ענתה שזה יכול להיות גם סביבתי. מאד התפלאתי כי ידוע שאני אוכלת בריא... אבל מסתבר שיש דברים בעולם שלנו ובסביבה שלנו שאנחנו לא מכירים, ואנחנו לא יודעים מה בריא ולא בריא, ואני רוצה היום לעשות קצת סדר בעניין.
נתחיל בליפסטיק - המון נשים משתמשות בליפסטיק, והן לא יודעות מה יש בפנים. כמו עופרת, ועוד דברים שמאוד לא בריאים. הן אוכלות את הליפסטיק עם הסנדוויץ', והן שותות את הליפסטיק עם הקפה, והן לא יודעות שיש דברים בכימיקליים שגם מגיעים לקיבה. זה ממש לא רצוי. אני ממליצה למשל, להשתמש בליפסטיק טבעי, ויש דבר כזה. אני גם ממליצה שתורידו את הליפסטיק לפני שאתן אוכלות. זה הכי חשוב.
אחת הבעיות שלנו שאנחנו משתמשים יותר מדי בפלסטיק. פלסטיק הוא לא בריא. במיוחד אם שמים את זה במיקרוגל. ראשית אני ממליצה לחמם את האוכל רק בצלחות ולא בקופסאות הפלסטיק.
חומר מסוכן נוסף הוא הפתלאטים, שעשוי מנפט ופלסטיק, ומשפיע בעיקר על גברים, על טסטוסטרון. החומר הזה משבש את ההורמונים של נשים וגברים, וגם ילדים, וזה מסוכן. הפתלאטים נמצא כמעט בכל דבר, אי אפשר לברוח מזה. אבל - אפשר להפחית את הכמות שאנחנו משתמשים בזה. כל דבר שכתוב עליו perfume and fragrance מכיל פתלאטים. אז כדאי לבדוק את התווית ולהימנע כמה שיותר.
נעבור לניקיון. כל אחד רוצה בית נקי, אבל ממש לא חייבים להשתמש בכל החומרים שיש בשוק שהם גם יקרים וגם מכילים פתלאטים. אני למשל מנקה את הבית כמו שאימא שלי עשתה, עם חומץ, קצת סבון כלים ומים. אם אני רוצה שיהיה ריח טוב, אני שמה קצת שמן אתרי, וזה הכל.
תראו, יש לי סוד, בעוד חודש אני אהיה סבתא ואני, אישית, רוצה שהעולם של הנכד שלי (כן, זה בן....) יהיה נקי יותר אך גם בריא יותר. אם ילד יושב על הרצפה, או לוקח אוכל מהרצפה - זה מסוכן, אם לא משתמשים בדברים הטבעיים לנקיון.
אז בואו נעשה את זה ביחד. בואו נהיה יותר מודעים למה שאנחנו קונים ומה שאנחנו שמים בפה ובבית שלנו. כל אחד רוצה בית בריא, נכון?
צפו בשיחת הבריאות של פיליס גלזר:
פיליס גלזר היא מומחית בתחום הלייפסטייל הבריא והתזונה הנכונה. מרצה ומעבירה סדנאות בנושאי בישול ובריאות בארץ ובחו"ל. פועלת להגברת המודעות של השפעת הסביבה על בריאותנו.
שיחת הבריאות בשיתוף פורום ריבוט המעודד חדשנות ויזמות ישראלית במערכת הבריאות ואת השיח הציבורי בתחום. שיחות בריאות נוספות
בשיתוף פורום Reboot