ריאיון עם מומחה בכיר פרופ' סיגל סדצקי
(צילום: אלי סגל)
יודעים להביא חיסונים, אבל נכשלים ביישום החלטות בידוד לחוזרים מחו"ל: פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מתראיינת הבוקר (ה') באולפן ynet ואומרת כי היא מודאגת מהפתיחה של נתב"ג.
"החלטת בג"ץ נכונה, אבל אני רוצה להבהיר שאני חוששת מנתב"ג. משם נפתחה עלינו הרעה לפני שנה, ומשם חלילה עלולות להגיע מוטציות שיסכנו את כל פרויקט החיסונים. צריך לראות מהן החלופות לכך. אנחנו מדינה נהדרת, יודעים להביא חיסונים, יודעים לחסן ויודעים לעשות המון דברים, אבל אני לא מקבלת את האמירה שאנחנו לא יכולים להשתלט על בידוד של אדם שחזר מחו"ל, אנחנו יודעים מי הוא ויש אפשרות מעקב אחריו ואם מישהו יחליט שזה דבר שצריך לבצע אותו ניתן יהיה לבצע אותו".
את מרגישה שהממשלה גררה רגליים ויכלה למצוא פתרונות טובים יותר? "חד משמעית. נתב"ג היא נקודת הכניסה לישראל והיא נקודה מסוכנת שממנה עלולות להיכנס מוטציות. בנוסף, אני גם לא מעודדת עכשיו ישראלים לנסוע לחופשה בחו"ל. אנחנו צריכים להחליט על סדרי עדיפויות וצריך להבין שהעולם חולה. וכשהעולם חולה האם באמת אנחנו רוצים להגביר נסיעות למקום החולה הזה? הרי משם יכולות להגיע מוטציות. עכשיו אנחנו במצב נהדר, התחלואה ירדה, מספר חולים קשים ירד, בתי ספר פתוחים, התרבות חוזרת, בואו נתאפק עוד קצת, נראה מה קורה בעולם לפני שממהרים בהמונינו לחו"ל".
1 צפייה בגלריה
חוזרים לישראל נתב"ג
חוזרים לישראל נתב"ג
חוזרים לישראל נתב"ג. גם המוטציות עלולות להגיע
(צילום: שאול גולן)

"צריך להבין שהעולם חולה. וכשהעולם חולה האם באמת אנחנו רוצים להגביר נסיעות למקום החולה הזה? הרי משם יכולות להגיע מוטציות"
האם את מצטרפת לקולות שטוענים שהמגפה מאחורינו? "אני חושבת שאנחנו במקום מאוד טוב ואני מאוד אופטימית. הצלחנו עם מבצע החיסונים, וללא ספק המזל היה לצידנו, שהחיסון היה יעיל, אבל אנחנו צריכים לזכור שיש פה עוד מיליונים של אנשים שלא מחוסנים, ילדים שלא מחוסנים, יש את חו"ל ואת איום המוטציות ולכן אני אומרת שוב, אפשר לשמוח ולחזור לחיים, אבל אסור להיות שאננים".
האם הביקורת שהייתה לך כלפי משרד הבריאות שבגללה עזבת, השתנתה במהלך הגל הזה? "יצאתי עם ביקורת מאוד ממוקדת על דברים שרציתי לומר שלצערי הרב התאמתו, אבל הייתי מאוד מרוצה שהפתיחה הפעם, אחרי הגל השלישי הייתה פתיחה עם הקפדה על לוחות זמנים נכונים וזהירות וניסיון לעשות מתווים כפי שתוכנן. אמנם עדיין יש לי ביקורת באופן כללי על כך שאנחנו לא טובים ביישום של הדברים, כמו למשל נתב"ג. זה משהו שאנחנו חייבים למצוא דרך לאכוף את ההחלטה".
כך תשפיע עלינו פתיחת נתב"ג:
בג"ץ פתח את השמיים והוציא כרטיס אדום לממשלה ד"ר מתן גוטמן דעה בדקה
(צילום: אלי סגל)