האם הקורונה מאחורינו? פרופ' סיגל סדצקי
(צילום: משה מזרחי)
האם אתם צריכים לשקול שנית את חופשת הקיץ שלכם? פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, חושבת שכן: "בעוד בישראל אנחנו במצב מצוין, וכמעט שאין קורונה, בחו"ל המצב שונה לגמרי. כבר היינו בסיפור הזה של נהירה לחו"ל. יש מתמטיקה עדינה מאוד בין כמות המחוסנים ויעילות החיסון לאגרסיביות של הדבקת הנגיף".
עם הורדת המסכות, צעד שפרופ' סדצקי בעדו, היא מבהירה: "חזרנו לשגרה כמעט מלאה אבל הזיכרון שלנו קצר, בעוד יומיים לא נזכור מה זה ריחוק חברתי אבל בעולם הקורונה לא נגמרה, וצריך להביא בחשבון שבחו"ל ובשדה התעופה יהיו וריאנטים - אלה המקומות שמאיימים עלינו. השגנו כזה הישג נהדר שחבל לקלקל אותו. בדובאי כבר היו לנו הדבקות נרחבות, אז צריך לזכור את זה אם רוצים לשמור על המצב".
קראו עוד:
כדאי לחשוב בשנית על חופשת הקיץ?
"אני חושבת שכן. צריך לזכור שאם קונים כרטיס טיסה ובעוד שבועיים המצב ישתנה, אנחנו טסים לחו"ל עם אנשים שאין לנו שליטה עליהם ואני חוששת. אם אפשר, עדיף לדחות נסיעות. מי שנוסע עם ילדים מגביר את הסיכון כי כאן אנחנו מדברים לא רק על וריאנטים אלא גם על ילדים שלא מחוסנים. אי אפשר לדעת, לכן אני אומרת: בואו קודם כל נהנה ממה שיש בארץ".
פרופ' סדצקי מזכירה שכבר היינו "בסיפור הנהירה לחו"ל", עם הפתיחה של מדינות ירוקות לתיירות. "ונכון שהמצב היה שונה עם החיסונים, אבל אתם זוכרים את סיפור דובאי? שהיו מאות אנשים שחזרו עם גל נוסף של תחלואה?"
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בנתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
"אנחנו מדברים לא רק על וריאנטים אלא גם על ילדים שלא מחוסנים". בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: טל שחר)
אבל הכל יקר פה ופתאום סופ"ש בקפריסין נשמע קוסם מאוד.
"חברים, גם לא הייתי בחו"ל מאז שהתחילה הקורונה. אני רוצה לשאול אתכם, אם בתקופת הסגר היו מתארים לכם את המצב היום ואומרים - תמורת מצב כזה רק בבקשה אל תסעו לחו"ל, מישהו לא היה קונה את ההצעה? הבעיה היא ששוכחים מהר מאוד. קצת התאפקות וסבלנות - הקורונה בעולם לא נגמרה".