(צילום: אבי חי)

הבוקר (א') נפתחו חנויות הרחוב, אבל האם הפתיחה הזו לא מובילה אותנו במהרה לחיק סגר שלישי? פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, אומר באולפן ynet כי העניין הוא אכיפה. "אם לא יאכפו את הכללים והנהלים, נחזור במהרה שוב לסגר".
לדבריו, האכיפה לא נעשית במקומות הנכונים. "במה הם מתעסקים באכיפה? בילדים שנוסעים על אופניים? שבילדים שהולכים למסיבות ומקבלים 5,000 ש"ח כל אחד. זה לא מה שצריך לעשות. מה שצריך לעשות זה שהעיריות צריכות להיות הפרויקטורים, לראות את השטח, הן מכירות כל שכונה, לפעמים יותר לפרטים. כמו שאין סיבה לסגור את תל אביב בגלל שעיר אחרת אדומה, אין סיבה לסגור עיר שלמה בגלל שני רחובות".
ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה, התייחס גם הוא לדברים האלה ואמר: "מה שחשוב הוא אחריות אישית של כל אדם ואדם. זה מה שימנע לחזור לסגר שלישי. ונכון, זה לא פשוט, לא פשוט להתקיים מפחות קונים בחנות אחת, זה מוריד את ההכנסות אין ספק, ועדיין כדי שלא נגיע למצב שלא יהיו הכנסות כלל, צריך לקיים את הנחיות התו הסגול.
"אכיפה צריכה להיות הפתרון האחרון לדעתי. אחריות אישית, הסברה שהיא גם רגולטורית וגם אצל ראשי רשויות ובכלל, תביא לכך שמצבנו יהיה הרבה יותר טוב".