בשיתוף עם רקיט בנקיזר
את אחרי יום עבודה ארוך, חדר המיטות מוכן, החשק המיני בשמיים והפרטנר שלך הוא כל מה שרצית. האור מעומעם, הנייד על השקט והעניינים מתחילים להתחמם בינכם, אבל פתאום את מרגישה שמשהו לא עובד. את פשוט יבשה. זוהי תופעת היובש הנרתיקי, שלפי מחקרים שונים מופיעה אצל אחת מחמש נשים.
מדובר בתופעה שגורמת לחוסר נוחות במהלך קיום יחסי מין, ולמרות שהיא אחת התופעות הנפוצות והלא נעימות שנשים מדווחות עליהן, המידע עליה כמעט ואינו קיים. במקרים כאלה, נשים רבות מרבות להאשים את עצמן או את הפרטנר שלהן, ולחשוד שמשהו אצלן לא כשורה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
המטפלת המינית המוסמכת שלי ורוד, מספרת שבכל שבוע היא מקבלת פניות מנשים בכל הגילים, שמתלוננות על תחושת יובש באזור. "כל שבוע אני מקבלת הודעות מבנות ששואלות אותי על כאבים ביחסי מין. אם תשאלו רופאים, הם יגידו שהדבר הראשון שגורם לכאבים הוא יובש".
מדובר על יובש שנובע ממצב פיזיולגי טבעי שקשור לרמות האסטרוגן בגוף, ההורמון שאחראי על הפרשת חומר הסיכוך בגוף ומשתנה לפי המחזוריות בגוף האישה. אצל נשים בגיל הפוריות רמות הסיכוך משתנות במהלך החודש בהתאם לימי הביוץ, כך שבשני שליש מהחודש רמות הסיכוך פחותות, מה שעלול לפגוע בחוויה ובאיכות ההנאה מסקס. יש לציין כי למרות חוסר הנוחות מדובר בתופעה טבעית ונורמלית.
מהם הסימנים ליובש? "יובש, את ממש מרגישה יבש. זה לא נעים. גם ביומיום זה יכול להציק ולא נעים וזה לא חייב להיות קשור רק למין. יש נשים שכותבות לי 'אני לא בגיל המעבר ואני צעירה, אבל אני ממש מרגישה יבשה'. הרבה מדווחות על התופעה לפני המחזור שלהן או אחריו. אני חושבת שכל אישה נתקלה בכמה כואב זה להוציא טמפון כשזה יבש. וואו. יותר כואב מזה לא יכול להיות".
2 צפייה בגלריה
שלי ורוד מטפלת מינית מוסמכת
שלי ורוד מטפלת מינית מוסמכת
שלי ורוד, מטפלת מינית מוסמכת
(צילום: נוי ערקובי)
ממה נגרם היובש? "לפעמים לגוף שלך לוקח זמן לשחרר חומר סיכוך טבעי ואז נוצר הכאב, שזו בעיה - כי אם כואב אז הסקס לא מענג ואם הסקס לא מענג אז זה פוגע לך בחשק המיני".
לדבריה, במקרה של יובש שמופיע במהלך קיום יחסי מין, נשים רבות יאשימו את עצמן או יחשבו שהן כבר לא נמשכות אל בן הזוג שלהן. "קשה לחבר את כל הנקודות ביחד. הרבה בנות אומרות שהן כנראה כבר לא נמשכות לחבר שלהן, אבל בעצם הבעיה מגיעה ממקום אחר, כמו כאבים וסקס לא מענג שנובע מהיובש. נשים ישר מחפשות את הבעיה הפסיכולוגית כי הן לא מודעות שזה יכול להיות מדברים אחרים".
לדברי ורוד, הדרך להבין האם מדובר ביובש נרתיקי היא קלה מאוד. "אם גם אחרי המשחק המקדים את יבשה ואם את לא סובלת מבעיה רפואית כמו וגיניזמוס או סטיבוליטיס, אז סביר להניח שמדובר ביובש נרתיקי. אני תמיד אומרת, לכל אישה בכל גיל, להשתמש בג'ל סיכוך שיקל עליך, שזה לא יגרום למגע המיני להיות לא מענג או לא כיפי. אם הכול קורה, יש חשק ומשיכה מינית, אז כדאי להשתמש בג'ל כדי שהחדירה תהיה נעימה".
אז הפתרון הוא ג'ל סיכוך? "אני ממליצה תמיד. מבחינתי לא צריך בכלל שיהיו כאבים כדי להשתמש בזה. למה לא? פעם הייתה סטיגמה שזה רק לנשים בגיל המעבר או רק אם יש בעיות, אבל אני רואה את זה ככלי לגיון. תחשבי על זה, לוקחים את החומר, עושים עיסוי גם לו וגם לך, איזה כיף. וגם את יודעת שאין למה לחשוש כי תמיד יהיה לך נעים וכיפי עם זה והעור יהיה גמיש ואלסטי. אני עפה על זה כבר שנים".
נשים חוזרות אליך עם ממצאים חיוביים אחרי השימוש? "ברור. זה כמובן במידה ויש חשק ויש עוררות. לדורקס יש מוצר שאני ממליצה, המוצר שלהם שהוא 2 באחד, שזה גם חומר סיכה וגם ג'ל עיסוי".
מוצר נוסף שמומלץ לתופעה הוא ג'ל דורקס נטורלס. מדובר על ג'ל סיכוך שעשוי מחומרים טבעיים, אותו מורחים בפתח הנרתיק סמוך לקיום יחסי המין וכחלק מהמשחק המקדים. הוא נועד להקל על היובש הנרתיקי והוא שומר על לחות באזור במשך שעות רבות, כך שההנאה המינית שלך לא נפגעת ואפילו מתעצמת.
בשיתוף עם רקיט בנקיזר
פורסם לראשונה: 09:12, 27.01.21