בשיתוף פרופ' זיו מזור ואינפומד

נסיגת חניכיים היא מצב בו שולי החניכיים נסוגים וגורמים לחשיפת שורש השן. הנסיגה עלולה להתרחש כתוצאה מדלקת, טראומה, עישון ועוד. מעבר לעובדה שהנסיגה גורמת למראה שן מאורך ולא אסתטי, היא מובילה פעמים רבות לרגישות בשיניים ומעלה את הסיכוי להתפתחות של עששת.
חשוב לציין כי נסיגת חניכיים היא מצב נמנע וגם במקרים בהם היא התפתחה שינויים מסוימים בהרגלי החיים, כמו הפסקת עישון, ימנעו את החמרתה. אולם, במקרים חמורים של נסיגת חניכיים יהיה צורך בשחזור הרקמה שאבדה באמצעות השתלת חניכיים.

צפו ברופא מסביר


מהי השתלת חניכיים?
השתלת חניכיים היא הליך כירורגי מקומי בו משיבים את רקמת החניכיים שאבדה סביב השן. הרקמה המושתלת נלקחת מהמטופל עצמו או שמופקת מבעל חיים אחר.
השתלת חניכיים אינה מתבצעת רק במטופלים הסובלים מנסיגת הרקמה אלא גם סביב שתלים דנטליים. כדי למנוע התפתחות של דלקת לאחר התקנת השתלים, יש צורך בשכבת חניכיים שתגן על השתל מכל הכיוונים. אם לא קיימת שכבת חניכיים מספקת תתבצע השתלת חניכיים.
יש לציין כי הטיפול הכירורגי בנסיגת חניכיים מצריך מיומנות גבוהה, מרגע איתור גורמי הסיכון לנסיגת החניכיים ועד לביצוע ההשתלה עצמה. במקרים בהם ישנו חשד לנסיגת חניכיים, יש לפנות לפריודונט (רופא חניכיים) על מנת לאבחן את הבעיה ואת מידת חומרתה ולטפל בה באופן כירורגי במידת הצורך.

בשיתוף פרופ' זיו מזור ואינפומד