לא תאמינו אבל אחד האפקטים הלא־צפויים בעידן הזום הוא העלייה בביקוש להזרקת חומרי מילוי לפנים. אנשים יושבים שעות מול המחשב, רואים את עצמם מדברים, רואים את המימיקה של הפנים ומגלים רצון למלא את השקעים והקמטים.
"אנחנו רואים ממש עדנה מחודשת בביקוש לחומצה היאלורונית. אנשים מבלים שעות בפגישות אונליין, רואים את עצמם מדברים מקרוב ויש עלייה עצומה בביקוש לטיפולים אסתטיים", מסביר פרופ' גיא בן סימון, מנהל מכון פלסטיקה, עפעפיים, ארובות ודרכי דמעות במרכז הרפואי שיבא, יועץ רפואי לג'ובידרם.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"אנשים רוצים להרגיש טוב עם עצמם, ולטיפול בחומרי מילוי יש פרופיל בטיחותי גבוה מאוד והאפקט הנפשי הוא עצום. זה פשוט גורם לנו להרגיש יותר טוב, לצד האלמנט האסתטי". בעבר הרחוק חומרי המילוי יצרו לעיתים מראה לא טבעי. "רופאים הצליחו לעשות שיפור אסתטי, אבל זה היה על חשבון מראה טבעי. היום חומרי המילוי מצליחים להעלים את סימני ההזדקנות על ידי הרמה של מסגרת הפנים, צידי הגבות, הלחיים, קו הלסת, ומילוי מעודן הרבה יותר של השקעים שנוצרו עם השנים", מסביר פרופ' בן סימון.
וברוח הקורונה והצמצום בתקציב - מה עושים עם מזרק אחד, עם שניים, עם שלושה? "נתחיל עם האזור שהכי מפריע למטופל. למשל, למלא קמטים מתחת לעיניים יכול להיות טיפול במזרק אחד, זה נותן אפקט מאוד משמעותי לשינוי מראה עייף. "מזרק נוסף עם חומר בעל צמיגות בינונית, נמליץ למלא באזור צידי האף. כאן אפשר להשתמש בחצי מזרק לכל צד ולפעמים עדיף רק לעדן את הקמט ולא להעלים אותו לגמרי. התוצאה באזור הזה טובה מאוד.
"אם יש שלושה מזרקים, ההמלצה שלי היא ללכת על הרמה של צידי המצח, ועצמות הלחיים ‑ לא במרכז הפנים אלא בצידי הפנים. הזרקה באזור זה יכולה לעדן באופן משני גם סביב האף וליצור אפקט הרמה לאזורים נוספים". נזכיר, אפקט של חומרי מילוי נשמר לפחות לשנה. "בקליניקה אנחנו רואים אפקט שנשמר לשנתיים וגם ליותר. לא חייבים לתחזק את הטיפול אם לא רוצים, זה לא שאחרי זמן נוצר מראה מוזר או ריק. זה יכול להיות טיפול חד־פעמי".