(צילום: שחר גולדשטיין)
עם 19 מיליון אזרחים - רומניה נמצאת בקצב חולים יציב של כ-1,000 מקרי הדבקה חדשים בקורונה ביום: ד"ר ראאד ערפאת, לשעבר שר הבריאות הרומני, התראיין באולפן ynet וסיפר על התמודדות המדינה עם הנגיף.
"אנחנו עדיין לא נמצאים במצב של השטחת כמות המאומתים החדשים, אבל במקביל אנחנו לא חווים עלייה משמעותית בתקופה האחרונה. ספטמבר יכול להביא איתו חדשות אחרות עכשיו כשהתחילו הלימודים שוב. אנשים חזרו לעבודה ופעילויות רבות אחרות התחילו גם הן, אז אני צופה עלייה מסוימת בשבועות הקרובים".
לדברי ערפאת, ההתמודדות של רומניה עם מגפת הקורונה דומה מאוד לזו הישראלית. "עקבנו מאוד אחרי מה שישראל עשתה. לפעמים הקדמנו אותה, לפעמים נקטנו בצעדים אחריה. ברומניה היו שני שלבים להתמודדות עם המגפה. בשלב הראשון נקטנו באמצעים מאוד מחמירים, בייחוד בגלל אלפי האנשים שמפוזרים מחוץ לרומניה.
"גם ברומניה המצב הפך פוליטי מהר מאוד. יש לנו סוגיות בנושאי חקיקה והגבלות. לא נתנו לנו לנקוט צעדים, היו הפרעות שנמשכו בין שבועיים לשלושה. בתקופה הזו הייתה למומחי הבריאות שליטה מועטת במגפה, אנשים שנדבקו לא נשארו בבית, וראינו עלייה בתחלואה. לאחר מכן הגיעה תקופת התיירות והגענו מ-400 מקרים ליום ל-1,300".
1 צפייה בגלריה
קורונה בטורינו איטליה
קורונה בטורינו איטליה
ההתמודדות האירופאית עם נגיף הקורונה
(צילום: AP)
כעת, מספר ערפאת, אירופה מתמודדת עם גל מדאיג נוסף של הדבקה בקורונה. "הדיון המרכזי באיחוד האירופי כרגע הוא לאחד ולתאם צעדים בין המדינות. היה שוני בין האמצעים שנקטו מדינות אירופה. חלק הפסיקו טיסות, חלק המשיכו, ועכשיו הגיע הזמן לצעד אחד ולגישה אחידה, וזה מה שאמור לקרות בקרוב. הדבר הזה הכרחי במיוחד לקראת החורף, בה נחווה גם את השפעת העונתית, מה שעשוי להחזיר אותנו אחורה למצב קשה".
ד"ר ערפאת ישתתף בוובינר מקוון שיתקיים מחר, יום רביעי (16.9) בשעה 10:00 בבוקר ב-ynet, בשיתוף המכללה למשפט ועסקים ברמת גן. הוובינר, בו ישתתפו מומחי רפואה מגרמניה, איטליה, סרביה ורומניה, יעסוק בשאלת הסגר - מועיל או מזיק, מערכת החינוך וההתמודדויות השונות עם פתיחתה, התמודדות הצוותים הרפואיים, המרוץ לחיסון ואיך יראה עתיד המגיפה בעולם. ההשתתפות בוובינר היא בחינם ופתוחה לכולם בלינק הבא - כניסה לוובינר