אופיר מימון, נשוי ואב לשלושה ילדים, קצין לשעבר בשייטת 13, גילה לפני 6.5 שנים כי הוא חולה בטרשת נפוצה. לאחר שניסה את כל התרופות הקיימות בשוק ועקב הידרדרות חמורה במצבו, המליצו לו רופאיו לו כאפשרות אחרונה לטיפול במחלה, לפנות לטיפולי כימותרפיה והשתלת מח עצם, הכוללים אשפוז של חודש בבידוד בבית החולים ושיקום של מספר חודשים.
מאחר שמדובר בטיפול בעלות של מאות אלפי שקלים, המיועד לחולי סרטן ולא נמצא בסל התרופות לחולי טרשת נפוצה, החליטו חבריו, ביניהם עמותת "העטלף" של בוגרי שייטת 13, לפתוח בקמפיין גיוס כסף כדי לעזור לו לממן את עלית הטיפול. גיוס ההמונים מטרתו גם לעזור לו בתקופת השיקום הארוכה שעוד מחכה לו, ולהנגיש לו ולמשפחתו את ביתם כדי שיתאים למצבו.
3 צפייה בגלריה
אופיר מימון וילדיו
אופיר מימון וילדיו
אופיר מימון וילדיו
(צילום פרטי)
"אני בא מרקע של חיים טובים", מספר מימון בשיחה עם ynet. "בגיל 36 הכל תיקתק כמו שעון ואז התחילו כאבי גב. בהתחלה חשבתי שאולי נדפקתי מהצבא אבל אחרי שנתיים של כאבים, הלכתי לנוירולוג, עברתי סדרת בדיקות עד שאיבחנו שאני חולה בטרשת נפוצה. מאז אני מטופל אצל הרופאים הטובים ביותר עם התרופות הכי מתקדמות שיש, אבל שום דבר לא עזר לי. הכי קשה לי במחלה זה להיות משותק. אני בחור חזק שנראה נורמלי לחלוטין וטרשת נפוצה זו מחלה שלא רואים וקשה להסביר אותה. גם קשה לי מול הילדים. אני רוצה להיות אבא. הילדים שלי צריכים אותי".
ב-2018 קיבל מימון שתי תרופות חדשות ומתקדמות מאוד לטרשת נפוצה, אך שתיהן לא עזרו. הרופא המטפל בו המליץ לו על טיפול כימותרפי המלווה בסיכונים רבים. "מדובר בטיפול שעוברים חולי סרטן", הוא מספר. "ניסו לתת את הטיפול לחולי טרשת נפוצה בעולם, אך בארץ אני הראשון שקיבל את זה. כשעושים השתלת מח עצם יש סיכוי של אחד ל-200 למוות, ומכיוון שטרשת נפוצה היא לא מחלה סופנית, הרפואה לא אומרת בוא נסכן אותך במוות כדי לשנות את איכות החיים שלך".
3 צפייה בגלריה
אופיר מימון
אופיר מימון
"חזרו לי תחושות בכפות הרגליים והידיים". אופיר מימון
(צילום פרטי )
בעקבות הידרדרות נוספת במצבו הוא קיבל את ההזדמנות לעבור את הטיפול בבית החולים שערי צדק ובמשך חודש ימים שהה בבידוד. "שבוע ימים קיבלתי כימותרפיה פעמיים ביום. מטרת הכימותרפיה היא להוריד לחלוטין את המערכת החיסונית, לאפס אותה ואז משתילים תאים שלקחו ממני. התאים האלה נכנסים לגוף ומתחילים לייצר מערכת חיסונית חדשה ובשאיפה שהמערכת החיסונית החדשה תגדל בצורה בריאה ולא תתקוף את עצמה כמו שקורה בטרשת נפוצה", מסביר מימון.
מימון חזר הביתה לאחר חודש בבידוד ויצא מכלל סכנה. "אני יכול לדווח שחזרו לי תחושות בכפות הרגליים והידיים, אני מאוד חלש אבל אופטימי. עברתי תקופה קשה מאוד. בטח לפני ובטח עכשיו תוך כדי שמחכה לי שיקום. אשתי האהובה ואחותי היו איתי בבידוד והתחלפו במשמרות. הבית של וגם של אחותי בבידוד קורונה מלא. איש לא יוצא ואיש לא נכנס".
3 צפייה בגלריה
אופיר מימון
אופיר מימון
"החלום שלי זה לרוץ מרתון". אופיר מימון
(צילום פרטי)
חבריו וקרוביו פתחו בקמפיין גיוס המונים כדי לעזור לו בתקופת השיקום ותוך 48 שעות גויס הסכום לטיפול. כעת ממשיך הקמפיין לגייס כספים כדי להנגיש את ביתו של מימון למצבו. "הופתעתי מהיוזמה של הקרובים שלי לפתוח בקמפיין הזה", הוא מספר, "תוך 48 שעות היה לי את הכסף לטיפול. לא האמנתי. חשוב לי להודות לכל החברים מהצבא, כל החברים שתמכו בי ובטח לעמותת יוצאי שייטת 13 שהייתה מעורבת ותמכה בי. כרגע אנחנו זקוקים לכל עזרה אפשרית. מי שיוכל לתרום זה יהיה מרגש. החלום שלי זה לרוץ מרתון ואני מקווה שאוכל לעשות את זה בקרוב".
גם אתם יכולים לתרום לשיקומו של אופיר - בלינק