בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד

דמעת בתינוקות היא תופעה נפוצה הנובעת לרוב מחסימה מולדת בתעלת הדמעות. תעלת הדמעות מנקזת את הדמעות משק הדמעות אל האף. מדובר במצב מולד הנובע לרוב מקיום של קרום החוסם את תעלת הדמעות באזור בו היא נכנסת אל האף. חסימה בדרכי הדמעות היא תופעה נפוצה המופיעה ב-6% מהילודים. ברוב המוחלט של המקרים (כ-90%) הבעיה תחלוף מאליה עד לגיל 11 חודשים. עם זאת, במקרים בהם החסימה אינה חולפת באופן ספונטני, יהיה צורך בפעולה כירורגית.
צפו ברופא מסביר

כיצד מטפלים בחסימה בדרכי הדמעות?
הטיפול הראשוני בחסימה יתבצע באמצעות ניתוח לשטיפת דרכי הדמעות. במהלכו מבצעים פתיחה של תעלת הדמעות בעזרת החדרה של צינורית עדינה וביצוע של שטיפה כדי לוודא שהתעלה פתוחה. מדובר בפעולה כירורגית פשוטה יחסית ומהירה המתבצעת תחת הרדמה כללית ומאופיינת בסיכויי הצלחה טובים.
במקרים בהם שטיפת דרכי הדמעות לא הועילה בפתיחת החסימה, ניתן לחזור על הפעולה ולבצע הרחבה של תעלת הדמעות תוך שימוש בצינורית או בבלון.
במהלך החודשים עד לקבלת החלטה בנוגע לנחיצות הטיפול הכירורגי, יתבצע טיפול ביתי לסילוק ההפרשות מאזור העין, בעזרת מגבוניי עיניים יעודים או פדי גזה ספוגים במים קרים מורתחים. מטרת הטיפול הביתי היא לסייע בשמירה על ההיגיינה באזור לשם מניעת זיהומים , שימוש מוגבר באנטיביוטיקה וכתוצאה מכך יצירת חיידקים עמידים לטיפול.

בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד