(צילום: נדב אבס)

למרות ההנחיות לחגוג את ארוחת ראש השנה במסגרת המשפחה הגרעינית, לין וקסמן פז, בת ה-45 מרחובות, שלושת ילדיה, משפחתה של אחותה והוריה, החליטו לחגוג יחד. "הוריי גרים לידי, ולא רציתי שיהיו בחג לבד. החלטנו להגיע רק לארוחה, שמרנו על מרחק, אבל כנראה זה לא הספיק", היא מספרת.
"אנחנו משפחה קטנה וחשבנו שלא ייגרם שום נזק אם רק נאכל ונלך כל אחד לביתו. גם הבדידות היא דבר גרוע", היא אומרת. "הגענו לארוחה, ילדיי, אני, אחותי ובעלה ושני ילדיה הקטנים. שמרנו על מרחק בשולחן, ומיד בתום הארוחה הלכנו".
למחרת בבוקר, אמה של לין דיווחה כי היא חשה לא בטוב ומשתעלת. רק לאחר כמה שעות כשגם אביה התלונן כי הוא מרגיש רע, הבינו את גודל הבעיה וביקשו כי ההורים יערכו בדיקות קורונה. "הם יצאו חיוביים ואחרי שבוע אושפזו בבית החולים סורוקה עם דלקת ריאות. אנחנו מנסים להיות אופטימיים ומקווים שכל יום הם ילכו וישתפרו".
לדבריה, הוריה נדבקו על ידי גורם לא ידוע. "הם יוצאים מעט מאוד, רק לדברים שהם חייבים ונזהרים מאוד, ובכל זאת כנראה נדבקו. אסור שאנשים חולים ייצאו מהבית. בסיכומו של דבר, כל בני המשפחה נדבקו לאחר ארוחת החג. אבל עכשיו אנחנו בסדר, אני מקווה שהוריי יילכו וישתפרו", היא אומרת.
היא מעידה על עצמה כי היא אכולת רגשות אשם, בגלל הארוחה המשותפת. "תשמרו על עצמכם, קורונה היא ממש לא שפעת, קורונה זו מחלה קשה מאוד. נכון שהסגר קשה אבל הקורונה יותר קשה. כולנו, גם ילדיי וגם משפחתה של אחותי, סבלנו מחולשה, כאבים וחום, זה לא היה פשוט. עכשיו אנחנו כבר בסדר, אבל עדיין מודאגים ממצבם של הוריי ומתפללים להחלמתם המהירה".