בשיתוף ד"ר אולגה ברקאי ואינפומד

סרטן המעי הגס הוא הגידול הממאיר השלישי בשכיחותו בקרב גברים ונשים כאחד. למרות היותו נפוץ מאוד, מדובר בסרטן הניתן למניעה. מקורו של סרטן המעי הגס הוא בפוליפים – שהינם גידולים שפירים המתפתחים במעי. ביצוע של בדיקת קולונוסקופיה לאיתור וכריתת פוליפים יסייע במניעת התפתחות המחלה הממאירה.
צפו ברופאה מסבירה

מהי בדיקת קולונוסקופיה?
קולונוסקופיה היא בדיקה אנדוסקופית של מערכת העיכול התחתונה. במהלכה, הרופא/ה המטפל/ת מחפש/ת אחר קיום של פוליפים ואף מסיר/ה אותם בבדיקה עצמה.
למי היא מומלצת?
בדיקה זו מומלצת לכל אדם החל מגיל 50. באוכלוסיות בעלות סיכוי גבוה יותר להתפתחות המחלה, ובהן אנשים עם סיפור משפחתי של סרטן מעי גס ואלה הסובלים ממחלת מעי דלקתית כרונית, בדיקת הקולונוסקופיה מומלצת עוד לפני גיל 50.
האם ביצוע של קולונוסקופיה בשגרה הוביל לירידה בשיעור הלוקים בסרטן המעי הגס?
בדיקת הקולונוסקופיה הובילה לירידה מתמדת בשכיחות ההופעה והתמותה מסרטן המעי הגס בקרב אוכלוסיות הסיכון. עם זאת, בקרב צעירים יותר, בגילאי 25-50, בהם הגילוי המוקדם אינו נהוג אנו ערים לעליה מתמדת בהיארעות המחלה.
לשם אבחון מוקדם ומניעת החמרת המחלה בקבוצה זו חשוב להיות מודעים להתפתחות של תסמינים שונים. ביצוע הקולונוסקופיה בשלבים מוקדמים להתפתחות המחלה עשוי להציל חיים. על כן, חשוב לבצע את הבדיקה בשגרה מגיל 50 ואף בגיל מוקדם י יותר במידה וקיימים גורמי סיכון.

בשיתוף ד"ר אולגה ברקאי ואינפומד