כמדי בוקר, הגיע עומר חיים (27) מרחובות אל חצר בית ספר הסמוך לביתו על מנת להתפלל בשטח הפתוח במסגרת הנחיות הקורונה. יחד עם עומר, התפלל גם רז יצחקי (21), חובש רפואת חירום המתנדב במד"א. בתום התפילה, עומר איבד את הכרתו והתמוטט על הרצפה. רז הוזעק למקום תוך שניות וביצע בו פעולות החייאה.
תוך כדי ביצוע פעולות ההחייאה הזעיק רז את מד"א ושלח מתפלל נוסף להביא במהירות דפיברילטור (מכשיר מפעם), שבעזרתו ויחד עם צוות מד"א, ניצלו חייו של עומר והשיבו לו את הדופק בתוך דקות של פעולות החייאה מאומצות. אחר שמצבו התייצב, צוותי מד"א פינו אותו אל בית החולים להמשך טיפול והתאוששות.
1 צפייה בגלריה
רז יצחקי (מימין) ועומר חיים
רז יצחקי (מימין) ועומר חיים
רז יצחקי (מימין) שהציל את חיי של עומר חיים
(דוברות מד"א )
"לאחר התפילה שמעתי קולות עזרה, רצתי למקום וראיתי את עומר מחוסר הכרה. הוא פשוט התמוטט על המגרש", משחזר רז. "לשמחתנו הגדולה הדופק שלו חזר אחרי פעולות ההחייאה והשוקים החשמליים, ולאחר דקות ספורות הוא החל לנשום באופן עצמאי. אני במד"א מגיל 15 וזו הפעם הראשונה שאדם מתמוטט מול העיניים שלי. לפגוש היום את עומר בפעם הראשונה מאז האירוע כשהוא עומד על הרגלים זה מרגש מאוד, זו הרגשה מדהימה. חשוב מאוד שכל אזרח בישראל ידע את הפעולות הבסיסיות של ההחייאה – שהן פשוטות ומצילות חיים".
על האירוע המטלטל סיפר עומר: "הרגשתי טוב באותו הבוקר, הגעתי לתפילה, כרגיל, לאחריה פשוט התמוטטתי על הרצפה. למזלי, שני מתפללים היו מאחורי והזעיקו את עזרתו של רז. עד רגע זה אני כמעט ולא זוכר כלום מאותו היום, אבל אני נרגש מאוד מסיפור הנס שקרה לי ומפעולת העזרה המדהימה של רז. אני מרגיש כאילו נולדתי מחדש, קיבלתי מתנה משמיים וקרה כאן נס גדול. אני מודה לרז ולצוותי מד"א שהצילו את חיי".