עובד קופת החולים מכבי בן 27 ממרכז הארץ שהתחסן אתמול (ב') נגד קורונה, קיבל לאחר קבלת החיסון הודעה חריגה לפיה קיבל בטעות מינון מוגבר במיוחד של החיסון. העובד פונה להשגחה בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד ושוחרר אתמול בערב. הסיבה לטעות: תכולת בקבוקון החיסון לא נמהלה בטרם הוזרקה לעובד. יש לציין כי החומר המצוי בבקבוקון מספיק לחמישה מחוסנים.
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה אילוסטרציה
חיסון קורונה אילוסטרציה
קיבל 4 מנות חיסון בבת אחת
(ShutterStock)
"זה קרה במוקד החיסונים של מכבי בתל אביב", סיפר העובד. "הלכתי להתחסן, נעשתה טעות וקיבלתי יותר ממה שצריך. חזרתי לעבודה ואחרי רבע שעה התקשרו אליי ואמרו לי שחוששים שקרתה טעות ורוצים שאגיע להשגחה. הסבירו לי שבעצם הזריקו לי 4 מנות במקום אחת. לאחר מכן הגעתי לאסותא באשדוד ושם הייתי עד תשע בערב. אני מרגיש בסדר גמור וסופר מחוסן. אני מרגיש רק את הנפיחות באזור ההזרקה אבל לא משהו מיוחד מעבר לזה. אני לא יכול להגיד שאני לא דואג, אבל אני משתדל להישאר רגוע. אני במעקב מול משרד הבריאות ומכבי. כרגע בודקים האם יהיה צורך בזריקה שנייה".
מבצע החיסונים נמשך:
(צילום: ניצן דרור, משי בן עמי)
ממכבי נמסר בתגובה: "אתמול במהלך חיסון איש צוות רפואי בוצעה טעות נקודתית. ומנת החיסון נלקחה מבקבוק שטרם נמהל. איש הצוות הרפואי נבדק, ושהה בהשגחה רפואית בבית חולים במשך מספר שעות בהתאם לנהלים. הוא שוחרר לביתו בשעות הערב כאשר הוא מרגיש טוב וללא כל תופעות לוואי.
"איש הצוות הרפואי חש גם הבוקר בטוב ומעוניין לשוב לעבודתו. האירוע דווח למשרד הבריאות כמתחייב ובוצעה הפקת לקחים ולמידה על מנת למנוע את הישנות המקרה. במכבי מדגישים כי מדובר באירוע נקודתי עם מטופל בודד, שהתרחש בשעה 15:07 בהיכל שלמה בתל אביב. האירוע לא משפיע על מטופלים אחרים שהתחסנו אתמול.
בניסוי שביצעה חברת פייזר בתהליך פיתוח החיסון, נמצא כי אין השפעה שלילית להזרקה של עד 5 מנות חיסון פרט לתופעות לוואי מקומיות באזור ההזרקה. יודגש כי במקרה המדובר לא נצפו תופעות לוואי פרט לרגישות קלה באזור החיסון, שהופיעה למחרת".