מוכרים חיסוני שפעת בגלל המחסור? החל מהיום (ד') אחר הצהריים ניתן יהיה לרכוש חיסון לשפעת בתרסיס אף באופן פרטי במלר"ם איכילוב (מרכז רפואי לרפואת משפחה), תמורת תשלום של 200 שקלים.
עד פרוץ הקורונה, מי שהיה מעונין לרכוש את החיסון בתרסיס אף, יכול היה לרכוש אותו בבתי המרקחת תמורת תשלום של עשרות שקלים בלבד ובמרשם רופא. השנה, משרד הבריאות מסבסד גם את החיסונים לשפעת בתרסיס אף, רק לילדים עד גיל 12.
הבוקר (ד') אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס לאולפן ynet, כי בקרוב משרד הבריאות ירחיב את ההתוויות לחיסוני השפעת, לכלל האוכלוסייה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יחצ)
פרופ' נדיר ארבר מנהל מלר"ם איכילוב, מסביר את המהלך: "בשל החשש של תחלואה כפולה בשפעת וקורונה התארגן מרכז מלר״ם בבית החולים איכילוב לייבא מחב' AstraZeneca (המשווקת את החיסון הידוע בצורת תרסיס אף פלומיסט) 100,000 חיסונים המיועדים לגילאי שנתיים עד 49 שנים, וכבר היום ניתן יהיה לשריין הזמנה לחיסון באתר : Flu.co.il (שייפתח לקראת הצהריים להזמנות).
"החיסון של חב' "AstraZeneca" הינו מסוג "תרכיב חי מוחלש" ויינתן באמצעות תרסיס לאף המגן בפני ארבעה זנים של שפעת נגדם המליץ ארגון הבריאות העולמי להתחסן. החל מסוף השבוע הקרוב יינתנו החיסונים לפונים במרכז מלר"ם איכילוב ובנקודות ייעודיות במקומות עבודה גדולים במשק כגון בחברת בז"ן ובחברת גוגל ועוד. עלות החיסון 200 שקל לאדם ואין ספק שזהו פתרון ייחודי למחסור בחיסוני שפעת בתקופת הקורונה.
בבדיקה שנעשתה בקרב מרפאות בבתי חולים נוספים, מרפאות פרטיות ופארמים, נמצא שלא ניתן לרכוש בהם חיסונים.