(צילום: אבי חי)

"אין ויכוח על הצלחת מבצע החיסונים, אבל ניהול הסגר שערורייתי", אומר הבוקר (א') פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בריאיון לאולפן ynet. "בהשוואה למדינות אי אחרות - המצב כאן נורא ואיום. זה ביטוי לניהול לא נכון של כל המשבר בשנה האחרונה. נכון, יש חיסונים, והם מתקדמים יפה מאוד, אבל זה לא רלוונטי". לגבי הסגר, אמר: "איפה ההצלחה של הסגר? במה הוא עוזר? לא רק שנכשלו כשהחליטו על סגר, גם רוצים להאריך אותו, אף שהוא לא עזר להציל את הנפשות. המצב רע מאוד".
קראו עוד:
ד"ר גיורא ורבר, מומחה לרפואת משפחה בקופת חולים כללית, שהתראיין גם הוא, התייחס לחיסון שקיבל, ואמר שההערכה היא שתוקפו יפוג ביולי. "אין תאריך תפוגה, אבל זאת הערכה", אמר. "זה מה שהחברות עצמן אמרו. ביולי יעשו הערכת מצב ויחליטו אם עושים מחזור נוסף של חיסונים או שמחכים עד החורף, שזה ייכנס יחד עם השפעת".
פרופ' אדלר: "איפה ההצלחה של הסגר? במה הוא עוזר? לא רק שנכשלו כשהחליטו על סגר, גם רוצים להאריך אותו, אף שהוא לא עזר להציל נפשות. המצב רע מאוד"
פרופ' אדלר התבקש להתייחס לקצב החיסונים, ואמר: "אי-אפשר להגיד ולו מילה אחת של ביקורת על מבצע החיסונים. גם אם נעשתה טעות כזו או אחרת - זה קורה. זה פרויקט ענק, פרויקט לוגיסטי מורכב ביותר בהשתתפות עשרות אלפי אנשים. צריך להוריד את הכובע בפניהם. ככל שאני יודע, יש מספיק חיסונים, ויש עוד בדרך".
ד"ר ורבר הוסיף ואמר בהקשר זה: "עד הבוקר, קופת חולים כללית חיסנה מיליון ו-100 אלף מטופלים - כלומר, 75% מבני ה-60 ומעלה. 100 אלף התחסנו כבר בפעם השנייה. יש לנו את כל החיסונים שאנחנו צריכים. אנחנו פותחים 140 תחנות, מכפילים את הקיבולת שלנו ומסוגלים לתת 100 אלף חיסונים ביום. אני מעריך שהתורים של האנשים שצריכים לקבל את המנה השנייה, מעכבים את המתחסנים החדשים, אבל אני מעריך שגם הם יבואו.
"בסוף מארס נהיה עם 5 מיליון מתחסנים - כמו שחזו, וכמו שגם אני חזיתי. אני מאוד אופטימי. יש לנו חיסונים, ואנחנו קוראים לאנשים לבוא - בעיקר למורים. כדי לפתוח את מערכת החינוך, אנחנו רוצים לחסן קודם כל את המורים. אבל אנחנו קוראים לכל בני ה-45 ומעלה, בואו אלינו, יש לנו חיסונים, נחסן אתכם".
על העומס בבתי החולים אמר פרופ' אדלר: "אם תשווה את העומס הנוכחי שם לזה שהיה לפני שנה או שנתיים בתקופת השפעת - לא תראה הבדל. בתי החולים לא מתמוטטים. הם במצוקה של כוח אדם, אבל זה לא מאתמול. זה כבר 10-20 שנה של חוסר ניהול תקין, של חוסר משאבים והרעבה של המערכת על כל רבדיה - מהקופות ועד בתי החולים. אבל בתי החולים אפילו לא קרובים להתמוטטות".