ישראל מתחסנת:
(צילום: אלכס בורטמן)
מוקד החיסונים שנפתח בבית החולים איכילוב בתל־אביב אמנם מנגיש לציבור את הזריקה המיוחלת, אולם נראה כי דווקא חולי לב משלמים על כך מחיר - מכון שיקום הלב במרכז הרפואי, ובו חדר הכושר הטיפולי לחולי לב, נסגר באופן זמני.
מטופל במכון הלב סיפר אתמול שהתור שנקבע לו נדחה למועד בלתי ידוע. "נאמר לי פעמיים בטלפון שלא אוכל להגיע לטיפול במכון הלב משום שהאזור הוסב למתחם המתנה למחוסני קורונה", סיפר המטופל. "המכון הזה חיוני לאיכות החיים של אנשים ובמידה רבה גם לחיים שלהם. מדובר בחולים שעברו אירוע לב והפעילות הגופנית הזו נעשית תחת פיקוח".
1 צפייה בגלריה
מכון הלב
מכון הלב
מכון הלב. סגור בשל החיסונים לקורונה
(צילום : ידיעות אחרונות)
במסגרת הטיפול בחדר הכושר, המטופלים עוברים בין היתר בדיקת לחץ דם ובדיקת סטורציה לצורך אבחון מצבם. "מי שעבר אירוע לב יודע שאחת הבעיות היא איבוד הביטחון בגוף", המטופל מוסיף, "יש לנו אימון שהוא חלק מסל התרופות ומתקיים פעמיים בשבוע. אירוע הלב שלי היה לפני חצי שנה ואני צריך את הטיפול שלי עכשיו".
מבדיקת "ידיעות אחרונות" עולה כי אתמול המקום היה סגור בפני מטופלים. יש לציין כי המכון הוא בין הגדולים בישראל ומטופלים בו חולי לב רבים. "עם כל הכבוד לחיסונים, יש עוד מחלות ואנשים צריכים טיפול רפואי", אומר המטופל".
מאיכילוב נמסר בתגובה: "הסיבה לסגירת מכון שיקום הלב היא פתיחת מתחם חיסונים נוסף. המכון ייפתח מחדש ביום ראשון עם הפתיחה של מתחם החיסונים בכיכר רבין".