בשיתוף PEACE NATURALS

חגית יגודה מעידה שעוד כשהייתה נערה מתבגרת הייתה חולנית. "הייתי חולה כל הזמן, ישנה הרבה, וכל הזמן חיפשו מה הסיבה". לאחר שאביה נפטר והיא התעלפה, בזמן הלוויה על קברו, התחוור לה שזה כנראה גם מה שהציל אותה. "הרגשתי שבמותו ציווה לי את החיים כי מיד פינו אותי לבית חולים ועשו בדיקות מקיפות וגילו שאני חולה בסרטן אלים מאוד בדרגה 4 שנקרא הודג'קין", אומרת יגודה בת ה-54, שמתגוררת במושב בת שלמה.
"הייתה כמובן סדרה של כימו ושילבו גם הקרנות לאזורים הנגועים. כימותרפיה, כידוע, הוא טיפול קשוח למדי; הוא גורם לבחילות, לאיבוד משקל, איבוד סידן מהעצמות לאורך הזמן ויש לו כל מיני תופעות לוואי לא נעימות", מספרת יגודה.
2 צפייה בגלריה
"נלחמתי לקבל קנאביס רפואי". חגית יגודה
"נלחמתי לקבל קנאביס רפואי". חגית יגודה
"נלחמתי לקבל קנאביס רפואי". חגית יגודה

מאושרת לקנאביס רפואי

"כשהתחלתי לקבל את הטיפולים, בחלק מבתי החולים ניסו לעשות נגזרות כימיות של THC ולשלב אותן בטיפול של אלה המקבלים טיפולי כימו. ידוע שצמח הקנאביס עוזר מאוד בהפגת בחילות, בהעלאת מצב הרוח, בדברים שלרפואה עוד לא היה מענה טיפולי. למזלי קיבלתי אישור להשתמש בחשיש ומשם עולמי השתנה ללא היכר - הבחילות פחתו, משקלי פחות או יותר התאזן, פתאום התחלתי לחיות", אומרת יגודה ומוסיפה: "השנה היתה 1987 וחשיש הייתה מילה אסורה. היינו רק שלושה אנשים בודדים, שעליהם נוסו אותן נגזרות כימיות, אני הייתי הכי צעירה".

הסרטן חוזר

אחרי 5 שנים הסרטן של יגודה היה בנסיגה. "הבלוטות הפסיקו לייצר פעילות סרטנית ודווקא אז, הסרטן תקף שוב". היא שוב טופלה בכימו ומצבה הבריאותי החל להתדרדר.
"התחילו סדרת בדיקות ומהר מאד הבנתי שמצבי מתדרדר. היה לי גידול ברחם, וגוש בריאות, שקיים עד היום, אבל כל הגושים הם כאלה שאני חיה איתם אין בהם פעילות סרטנית. אולי אם אפסיק את הטיפול שלי, הם יתעוררו. זו בדיוק הלוחמה הזאת של מי מנצחת. זה אני או הם. אני מנצחת, אל תגלו", היא לוחשת ומחייכת אלינו.

חגית מבקשת קנאביס, מסורבת, נלחמת ומנצחת

כדי לצלוח את הטיפולים, מגישה אז יגודה בקשה לקנאביס. "כתבתי שלום, שמי חגית, היה לי רישיון בעבר. אולי אני יכולה לקבל קנאביס? ענו לי: "לא, את צריכה לקבל כימותרפיה, הקרנות, מלא אופיאטים ושנה מרפאת כאב".
יגודה לא הבינה מה קורה: "מה, לא מספיק הסרטן שקיבלתי כל חיי אתם גם תקבעו לי איזה תרופות אני צריכה לקחת? עצור!".
לשאלתה של יגודה למי יש סמכות להחליט אם תקבל קנאביס או לא, נאמר לה שהאחראית היא שרת הבריאות. "'מצוין', אמרתי. לקחתי אוהל והרבה מטופלים עם כל מיני מחלות, שגם הבקשות הרפואיות שלהם תקועות במערכת. התמקמנו בחנייה של שרת הבריאות (יעל גרמן, ל"ז), הסברנו לה יפה ובקול רם וברור, שקנאביס מרפא סרטן ואני הולכת לקבל קנאביס בלי לעבור סיוטים וכך גם חבריי. מספיק שאנחנו חולי סרטן".
המאבק צלח. "לאט לאט פתחו את צוואר הבקבוק של הרישיונות ויותר התוויות נכנסו. פניתי למשרד הבריאות והתנדבתי לדבר ולהרצות מול רופאים, כדי שישמעו את החלק הרגשי. כדאי לדעת, כשמשתמשים בקנאביס הנכון, רוב האנשים מוצאים לפחות 2-3 פתרונות שעוזרים להם - בין אם זו שינה, היכולת לאכול או להיות נינוח", אומרת ויגודה ומוסיפה: "הסרטן שלי בסוג של רמסיה, הוא כרגע רגוע. אני כל הזמן במעקבים, אני כל הזמן בשמירה. כל עוד אני בסדר עם עצמי ואני שומרת על שגרה, המצב רגוע ואני יכולה להגיד תודה לאל ולקנאביס, שאני נמצאת במצב בו אני נמצאת.
"חשוב לי להגיד לכל אדם: נסה, תבדוק איך זה עובד לך, אם זה מתאים לך. זו לאו דווקא תרופת פלא לכולם, זה לא אומר שעל לכולם זה ישפיע כפי שזה השפיע עליי, אבל אם זה יעשה משהו אחד טוב – בורכתם", מסיימת יגודה.
*תוכן אתר זה נועד למטרות מידע בלבד, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לאבחנה או לטיפול מקצועי ואינו מחליף אותם. הנתונים באתר אינם תוצאות של מחקרים ו/או ניסויים, ואין להשתמש בהם לכל מטרה שהיא.
*המוצר אינו בגדר תרופה שנרשמה כדין, ואין לייחס לו סגולות מרפא; רכישתו וצריכתו מותרת רק באמצעות מרשם מרופא שהוסמך לכך; וכל שימוש אחר מנוגד לחוק הפלילי.
בשיתוף PEACE NATURALS
פורסם לראשונה: 08:00, 05.05.21