הם ספגו איומים על חייהם, הכפשות בלתי פוסקות, הפצת שקרים אודותם וקללות משוללות כל רסן - וכעת הרופאים והרופאות פותחים במאבק משלהם נגד ה"פייק ניוז" שהפיצו מתנגדי החיסונים. ההסתדרות הרפואית שיגרה מכתב מקדים לנקיטת הליכים משפטיים נגד מתנגדי החיסונים, ובו אולטימטום: מחקו את כלל הפוסטים שפורסמו, כתבו מכתב התנצלות ופצו את הרופאים שנפגעו ב־140 אלף שקלים – או שתיתבעו.
כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות", פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ספגה איומים על חייה והכפשות ברשתות החברתיות, והיא בין הרופאים שמתכוונים לתבוע את המתנגדים. "את תגרמי להרג של ילדים וחושבת שהורים ישתקו מול זה? את וכל ה'פרופסורים' הקולגות שלך מלאים בדם על הידיים ואת עוד מעיזה להתקרבן שיש סכנה לחייך", כתבה אחת ממתנגדות החיסונים על רהב. בהמשך הוסיפה: "כולכם פושעים מטונפים ממדרגה ראשונה, משקרים לציבור ללא כל מצפון מינימלי. נבוא עם כולכם חשבון, אל דאגה".
1 צפייה בגלריה
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
(צילום: אביגיל עוזי)
בכתב ההתראה ששיגרה הסתדרות הרופאים נכתב כי פרופ' רהב, שאף הגישה תלונה במשטרה בעקבות האיומים שקיבלה, "ספגה נזקים כבדים עקב מסע ההסתה המכוער והאלים נגדה. מתגבשת עילת לשון הרע ברף הגבוה ביותר של העוולה".
פרופ' רהב עצמה הסבירה כי אם תקבל את כספי הפיצויים - תתרום אותם. "הדיבורים של חלק ממתנגדי החיסונים וההתנהלות שלהם היא אלימות נוראה. אם אקבל את הכסף - הוא ייתרם כולו לקבוצות שמעודדות מידע נגיש, מדעי וברור. זו הכוונה שלי".
"אנחנו רואים בחומרה רבה את כל סוגי האלימות והוצאת דיבה נגד רופאים וצוותים רפואיים שמביעים את עמדתם המקצועית שמקובלת בכל העולם", אומר עו"ד אלעד גודינגר, ראש תחום מדיניות ציבורית בהסתדרות הרפואית. "המטרה היא לעמוד לצידם של הרופאים הללו, לגבות אותם ולסייע להם להגן על שמם לפי חוק, ובמישור הפלילי גם למנוע פגיעה קשה יותר. מדובר על רופאים שמצילים חיים של אנשים, ואנחנו החלטנו להחזיר מלחמה ולהגן עליהם. יש רופאים שהתלבטו, אבל החלטנו שאם לא נגיב זה רק יחמיר ויקצין. כרגע שני רופאים מובילים את המהלך, ובקרוב הוא יתרחב ויצטרפו רופאים נוספים".