בן 27 החלים מקורונה וסובל: "קשה לנשום. לא חוזר לעצמי"
(צילום: חגי דקל)

דוד אופנהיים, בן 27 מחיפה, חלה בקורונה לפני כחודש. "בהתחלה הכל היה בסדר חוץ מחוש הטעם שהשתגע. אחרי יומיים שלושה קמתי עם חום גבוה, כאבי ראש חזקים, חולשה מטורפת וכאב גרון. תוך יום רוב התסמינים עברו, ואלה שנותרו הלכו והשתפרו עם כל יום שעבר.
"אחרי עשרה ימים התקשרו אליי מקופת החולים ובלי שנבדקתי הודיעו לי שאני מחלים ומשוחרר. חזרתי בבוקר לעבודה כשאני מרגיש מצוין, אבל לאט לאט המצב התחיל להידרדר, ובצהריים כבר הרגשתי ממש כמו בשיא המחלה. כל התסמינים מלבד החום הגבוה חזרו. מאז ועד היום, כלומר כמעט שבועיים, עדיין לא חזרתי לעצמי. יש ימים שבהם אני מרגיש בסדר יחסית, אבל יש ימים שקשה לי לנשום, השיעול חוזר והתשישות משתלטת".
1 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
דוד אופנהיים. "זו לא סתם שפעת. לכו להתחסן"
(צילום עצמי)
אתה מרגיש תשוש לגמרי? "אתה מרגיש כמו בסוף היום כשאתה מגיע הביתה. היום קמתי לפני חצי שעה ואני מרגיש שאני באמצע סוף היום מבחינת תשישות".
למעשה לא עשית בדיקת קורונה לוודא שהבראת. "דיברתי עם הרופאה והיא אמרה לי שאין צורך ושזה פוסט קורונה, שאני בטוח לא מדביק אחרי 10 ימים".
לא חזרת לשגרה כי ספורט אתה לא יכול לעשות, אז אתה יושב בבית כאילו היית חולה. "אני מנסה להיות אופטימי ולחשוב שזה יעבור כמה שיותר מהר אבל יש לי שכן, בערך בגיל שלי, שחטף את זה לפני חצי שנה, מאז הוא - יש ימים ככה וימים ככה. אין חזרה לשגרה".
איזו המלצה יש לך לאנשים? "אני רוצה להגיד שאנשים יילכו להתחסן. גם בגיל שלי. אני בן 27, אין לי מחלות רקע ואני מודה שאם לא הייתי חוטף את זה - הייתי אומר לאנשים צעירים לא להתחסן, שזה כמו שפעת. עכשיו כשאני יודע מה זה, אני אומר לכל אחד, התסמינים של החיסון זה מקסימום כאב ראש וקצת חום אבל מהמחלה אני חודש כבר מרגיש סמרטוט".
אז אתה אומר - לכו להתחסן. "ברור, לא משנה בני כמה אתם. זו לא שפעת המחלה הזאת. זה משהו אחר לגמרי".