בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד

פזילה היא מצב בו שתי העיניים אינן מסתכלות לנקודה אחת. פזילות נחלקות למספר סוגים לפי כיוון סטיית העין: למעלה, כלפי חוץ או כלפי פנים. פזילה יכולה להתפתח בשל חוסר איזון של השרירים אשר מזיזים את העיניים או עקב התאמה לא נכונה של משקפיים. ברוב המקרים, הפזילה אינה חולפת מעצמה וכדי לתקנה יש צורך בטיפול.
הטיפולים השמרניים בפזילה כוללים תיקון באמצעות שימוש במשקפיים, שימוש בסד לסגירה של אחת העיניים או שתיהן ועוד. במצבים בהם הטיפול השמרני לא הועיל בתיקון הפזילה יהיה צורך בניתוח.

צפו ברופא מסביר

מה מטרת הניתוח לתיקון פזילה?
הניתוח נועד כדי ליישר את ציר הראייה בשתי העיניים, להביא לראייה דו עינית תקינה ולבטל את כפל הראיה. מדובר בפעולה כירורגית קצרה הנמשכת 30 דקות עד לשעה ומתבצעת בהרדמה כללית. במהלכה, מחזקים או מחלישים את שרירי העין, בהתאם לסוג הפזילה ולזווית סטיית העין. במטופלים מבוגרים, ניתן לבצע התאמה של זווית הפזילה לאחר הניתוח בעזרת שימוש בתפרים מתכווננים. אחוזי הצלחה של ניתוחי הפזילה גבוהים מאוד, בפרט אם מתבצע שימוש בתפרים הייחודיים.

מהן תופעות הלוואי הצפויות לאחר ניתוח לתיקון הפזילה?
לאחר הניתוח, יכולה להתפתח נפיחות מקומית באזור השרירים שנותחו. בנוסף, יתפתח אודם באזור העין שיימשך לרוב מספר חודשים לאחר הניתוח, בייחוד בילדים קטנים. עם זאת, לאחר החלמה מלאה של האזור מתקבלת תוצאה טובה מאוד הן מהבחינה הפונקציונלית והן מהבחינה האסתטית.

בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד