למרות העומסים הכבדים המופעלים בימים אלו על מד"א, בארגון איחוד הצלה מאשימים את משרד הבריאות שאינו משתף עימם פעולה ואינו נעזר באלפי המתנדבים לצורך המאבק בההתפשטות נגיף הקורונה בישראל.
"הצענו למשרד הבריאות להסתייע ב-6,000 המתנדבים שלנו: רופאים, פרמדיקים וחובשים בהתמודדות עם משבר הקורונה, אך למרות הצורך בשטח, פשוט מתעלמים מאיתנו", מחא סמנכ"ל מבצעים בארגון איחוד הצלה, דובי מייזל.
האזינו: מד"א מבקשים סיוע

לדבריו של מייזל, המתנדבים באיחוד הצלה הוכשרו על ידי משרד הבריאות והם פועלים מדי יום בטיפול ובהצלת אלפי אזרחים בשלל תקריות שונות. עוד הדגיש כי הארגון כבר פנה בתחילת התפשטות הנגיף למשרד הבריאות והציע את עזרתו, אך לשווא. במשרד התעלמו באופן מוחלט מהבקשה שעשויה להקל ולהיטיב עם האזרחים.
2 צפייה בגלריה
חולה הקורנה מועבר לבידוד
חולה הקורנה מועבר לבידוד
חולה הקורנה מועבר לבידוד
(צילום: שאול גולן )
2 צפייה בגלריה
מוקדנים במד"א עונים לשיחות
מוקדנים במד"א עונים לשיחות
מוקדני מד"א
(צילום: רועי רובינשטיין )
"ביקשנו גם לקבל הדרכה והנחיות למתנדבים שלנו הנמצאים במגע יומיומי עם מטופלים, אך מתעלמים מאיתנו", אמר מייזל, "אנו ערוכים לסייע במשבר הקורונה ומצפים שיסתייעו בנו. גם ככה מדי יום אנחנו מקבלים פניות מאזרחים רבים שמבקשים סיוע והבהרה בנושא הקורונה, במיוחד במגזר החרדי. אני לא מבין את ההתנהלות הזו, אנחנו יודעים שמד"א לא אוהבים אותנו בלשון המעטה, אבל זה לא הזמן שמשרד הבריאות יאפשר למאבקים מיותרים ומטופשים לנהל נושא כל כך חשוב. אנחנו רוצים לסייע ולתרום כדי להתגבר על המשבר. לא מתקבל על הדעת שמשרד הבריאות אינו מנצל ומשתמש במשאבים קיימים שהוכשרו לכך".
עוד הדגיש מייזל כי אנשי איחוד הצלה מסיירים בשכונות חרדיות שבהן למרבית התושבים אין סמארטפון וחיבור לכלי תקשורת. בשל כך, מידע רב והנחיות של משרד הבריאות כלל לא מגיעים אליהם.
במשרד הבריאות סירבו להגיב לידיעה.