(צילום: ניצן דרור)
נגיף הקורונה ממשיך לתעתע בעולם, גם אחרי שהתחילו כבר להתחסן מפניו: אחרי שהתגלתה המוטציה הבריטית שהצליחה להפחיד, אבל נראה כי החיסון יכול לנצח גם אותה, מתגלה כעת מוטציה נוספת בהודו.
פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, מנסה הבוקר (ג') בריאיון לאולפן ynet להסביר ולהרגיע' כי גילויה של מוטציה נוספת היה צפוי. "במדינה שיש למעלה מעשרה מיליון חולים, רק מאומתים, זה לגמרי הגיוני. "מהדיווחים שאנחנו מקבלים מאזור אנדרפרדש, עולה כי 34% אחוז מהבדיקות מראות שהמוטציה הזו עולה בקצב מדאיג בהודו".
"מה שבודקים עכשיו זה עד כמה החיסון יכול להשתלט על המוטציות החדשות. אחת הבדיקות הכי טובות שאפשר לעשות, זה לקחת את הזן החדש במעבדה ולבדוק אנשים שכבר התחסנו האם הם מעכבים את ההדבקה, וזה מה שעושים"
הוא מסביר כי יש טענה שעדיין לא מבוססת שהמוטציה הזו מצליחה איכשהו להתחמק מתגובה רגילה של מערכת החיסון נגדה. "זה אחד הדברים שעכשיו נבדקים, מה המשמעות הקלינית של המוטציה הזו, האם היא גורמת באמת לתחלואה יותר קשה או מגבירה בקצב גבוה אנשים שכבר חלו בזן הראשון".
לדבריו, יש כבר כמה זנים שמסתובבים בעולם. "מה שבודקים עכשיו זה עד כמה החיסון יכול להשתלט על המוטציות החדשות. אחת הבדיקות הכי טובות שאפשר לעשות, זה לקחת את הזן החדש במעבדה ולבדוק אנשים שכבר התחסנו האם הם מעכבים את ההדבקה, וזה מה שעושים".
ובתוך כך, 5,449 ישראלים אובחנו אתמול (יום ב') עם נגיף הקורונה, המספר הגבוה ביותר שנראה בישראל מאז 5 באוקטובר, אז אובחנו 5,721 נדבקים ביממה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר.
לפי הנתונים, אתמול פוענחו קרוב ל-98 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 5.6%. זו הפעם הראשונה מאז חודש אוקטובר ששיעור הבדיקות החיוביות גבוה מ-5%. בבתי החולים מאושפזים 1,025 חולי קורונה, מהם 593 שמצבם קשה. 146 חולים מחוברים למכונת הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו 3,256 חולי קורונה – 18 מהם אתמול.
בישראל 38,656 חולים פעילים. 7,605 מהם מתגוררים בירושלים (כ-20% מסך כל החולים הפעילים בישראל). הצבע הכללי הנוכחי של ירושלים ברמזור הוא אדום, אך העיר מחולקת לרבעים – וכמה מהם בצבעים אחרים.
במקביל, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול התחסנו 115 אלף בני אדם, מה שמביא את ישראל למספר שיא של מתחסנים בעולם. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו בישראל קרוב לחצי מיליון בני אדם.