המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"
יודעת מה חשוב. רוזה (לושה) אבירי, שורדת שואה בת 95, אמא ל-2 וסבתא ל-3 נכדים, לא נותנת לחוויות העבר והווה להשפיע על שמחת החיים שלה ומתמקדת בדברים החשובים באמת.
עם כל הניסיון שלה וכשהיא מסתכלת אחורנית וקדימה היא בוחרת לראות בכל רגע ובכל יום רק את חצי הכוס המלאה, ואם גם היא ריקה, אבירי תמצא טיפה אחת שתיתן לה התקווה.
היום היא מספרת על הדרך שעברה, מתי היה הרגע שחרץ את גורלה ומה היא חושבת על נגיף הקורנה.
עוד במדור 60 פלוס:
1 צפייה בגלריה
שומרת על אופטימיות בכל מצב
שומרת על אופטימיות בכל מצב
אבירי עם הכריות שהיא רוקמת
(באדיבות רוזה אבירי)

בוחרת לראות את הטוב

אבירי הייתה בת 13 כאשר חייל גרמני פרץ לביתם וזרק אותם מביתם עם מזוודה אחת בידם. היא חוותה את כל זוועות השואה ונאלצה לחיות במקום מסתור עמוק באדמה, ללא יכולת לזוז ובפחד מוות מתמיד ובמשך מספר חודשים, אוקראיני החביא אותם בתוך ערמת קש באסם.
"ברגע שזרקו אותנו ככה מהבית", היא מספרת היום "אני לבד כילדה בת 13 באותו רגע לא פחדתי כי לא הבנתי את המצב והייתי עם המשפחה. בתחילת המלחמה אף אחד, גם ההורים שלי, לא הבין או תיאר לעצמו מה קורה ועוד יותר, מה עומד לקרות".
"מה שעזר לי נפשית לעבור את כל המלחמה היה העובדה שכל התקופה הצלחנו להישאר יחד כל המשפחה, הורי, אני ואחותי". נזכרת אבירי "אמנם בגטו היינו 24 איש בחדר, אבל היינו כל הזמן עם כל המשפחה בפינה שלנו. ואני כילדה מקבלת את זה בלי לחשוב יותר מדי. מקבלת שזה ככה, מבינה שזאת מלחמה".
"שישבנו במחבוא וראיתי שם משהו איום שקרה, פחדתי שלא אוכל לטשטש את הזיכרון הקשה והחלטתי שאני אעשה כל מה שאוכל שתהיה לי משפחה. ומשפחה מלוכדת כזאת כמו המשפחה שהייתה לי".

"מסתכלת רק קדימה"

"הדבר שהכי עוזר לי להתמודד זה האופטימיות שלי, זה שאני מסתכלת על הדברים שאני רוצה לראות ודוחה אחורה מה שלא כדאי לראות. המוטו שלי, עד היום, זה להיות שמחה ומאושרת עם מה שיש. אני לא מחפשת דברים שחסרים לא זה מביא את האושר".
"ברגע שהמלחמה נגמרה החלטתי שמה שהיה נגמר! החלטתי שאני יותר לא חושבת על העבר ואני צועדת לעתיד מאושר".
מה גורם לך היום אושר? "כל דבר הכי קטן! אני מחפשת בכל מצב שאני נמצאת את הטוב, הוא ישנו בכל מקום צריך רק למצוא אותו וליהנות ואז גם האושר פה ואני שמחה ומאושרת למצוא אותו אני לא צריכה הרבה בשביל להיות מאושרת".

מקבלת את הקורונה

אבירי משווה את כל הקשיים במהלך חייה לשנים הקשות באירופה. "בהשוואה בין הקורונה לשואה הרבה יותר קל לי לקבל את מה שקורה היום עם הקורונה כי בשואה הרגשתי שרדפו אחרינו רק כי היינו יהודים והקורונה פוגעת בכל אוכלוסיית העולם והיא לא מבדילה בין כל בני האדם".
"באופן אישי הסגר לא פוגע בי כי מספיק לי מה שמותר לעשות על פי ההנחיות", היא משתפת "והאמת שהדבר העיקרי שהשתנה בעבורי הוא שכל השנים עשיתי בבוקר שיעורי התעמלות ועכשיו אני לא יכולה, זה מאוד חסר לי".
במחשבה שנייה אבירי ממהרת להוסיף"אני חושבת שההתעמלות השפיע לי על הבריאות מאוד טוב ואני מרגישה שאם הייתי ממשיכה עם הפעילות הייתי עכשיו במצב בריאותי טוב יותר". היא מודה בכנות.

כותבת שירים בפייסבוק בשביל להתעודד

אבירי בת ה-95, רק נזכיר, עצמאית לחלוטין, בחודשים האחרונים, בגלל ההנחיות של משרד הבריאות, בתה עורכת את הקניות בעבורה "אני מסתדרת בדיוק כמו קודם כי הייתי עצמאית ועשיתי הכל לבד וגם עכשיו חוץ מקניות שהבת הנהדרת שלי עושה בשבילי אני עושה הכל לבד".
"למזלי יש לי תחביב, לפני 3 שנים התחלתי לכתוב שירים ואני נהנית מזה מאוד. אם למשל איזה יום המצב רוח שלי לא כל כך טוב אני מתיישבת וקוראת קצת מהשירים שלי והמצב רוח שלי מיד משתפר".
"לא מזמן הבת שלי פתחה לי עמוד בפייסבוק ואני מפרסמת שם כל פעם שיר שלי. אני מאוד נהנית לקרוא מה אנשים כותבים לי על השירים. זה נותן לי המון לדעת שאולי גם עזרתי למישהו ונתתי לו כח או שיפרתי לו את המצב רוח. אני מזמינה אתכם לקרוא שם גם את השירים שלי. @לושה אבירי". היא אומרת בחיוך.

אבירי, אגסי והרצוג: מעוררים השראה

בימים אלו עובדים על ספר ההשראה הגדול, 222 אנשים יוצאי דופן יוצרים יחד את ספר ההשראה ב- 222 מילים לכל סיפור.
לצד רוזה אבירי ישתתפו בספר גם שי אגסי, בוז'י הרצוג, דב מורן - יזם וממציא הדיסק און קי, אייל וולדמן - יזם, מייסד ויו"ר חברת מלאנוקס, בני מבורך - מנכ"ל "המסודרים", עדי זמיר - יזמית ומנהלת חברת Pink Of View, קארין בן שמחון ראש תחום מערך הסייבר הלאומי, שחר מטורין מ-Startup Grind, נחמה בוגין שופטת ונהגת מרוצים ועוד.
במידה והנכם מכירים אנשים נוספים עם סיפורים מעוררי השראה, מוזמנים לפנות ל - hila@simpleasme.com או לטלפון: 0547200205. הספר צפוי לצאת לקראת חג החנוכה.

ד"ר אילת דונסקי, ראש המגמה לפעילות גופנית בגיל השלישי במכללה האקדמית בוינגייט מראה לרוזה, ולכל המבוגרים שנמצאים בבית - איך להפוך את מטלות השגרה לאימון אמיתי ובכך לשמור על הגוף פעיל ובריא
(באדיבות המכללה האקדמית בוינגייט)





המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"
פורסם לראשונה: 09:32, 14.10.20