(צילום: משי בן עמי)

התחלואה שמסרבת לרדת משפיעה גם על מרותקי הבית, שנאלצים לחכות לפתרון עד שיחוסנו. כך למשל, חביבה מעוז בת ה-72 מאשקלון. "שני הקרסוליים שלי שבורים ואני מתניידת בכיסא גלגלים", היא מספרת. "אני מחכה תקופה ארוכה שיבואו לחסן אותי. אני מתקשרת כל יום ומנסה לקבוע תור. המטפלת שלי מנסה לעזור לי אבל אין עם מי לדבר. אני לא יוצאת לשום מקום, ומתגעגעת למשפחה שלי שלא ראיתי כבר כמה חודשים" .
גם דבורה גלבוע מאשקלון ששני הוריה הם מרותקי בית, מספרת: "אמי חולה בדמנציה ואבי חולה באלצהיימר ולשניהם אין מודעות למה שמתרחש מסביב ולמחלה עצמה. אני בת יחידה, לא מגיעה כמעט בכלל להורים שטרם חוסנו, ההורים נמצאים עם המטפלות שלהם שאותן כן דאגתי לחסן. אני בטוחה שהם מרגישים בחסרון שלי ושל הנכד שלהם שמפיח בהם רוח חיים ומעודד את רוחם. אנו מחכים שיימצא לכך פתרון".
מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "אנו מביאים באופן יזום ומתואם מרותקי בית לקבלת חיסון במתחמי החיסונים. הדבר נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם המשפחות, הרשויות המקומיות והגורמים הקהילתיים הקיימים (רשויות, עמותות, ארגונים חברתיים, פקע"ר, אמבולנסים של מד"א איחוד הצלה ואח').
"מאז פתיחת המבצע חיסנו בכללית למעלה מ48,000 מרותקי בית. ובעיר אשקלון חיסנו עד כה 890 מרותקי בית מתוך כ-1500 מטופלי הקופה.
ביצענו בשבוע האחרון מעל ל-900 שיחות עם מטופלים ובני משפחותיהם, עובדי המרפאות, רופאים ואחיות כדי לעמוד על מצבו הרפואי של כל מרותק לבחינת ולתיאום מועד חיסון, עיריית אשקלון עמה אנו עומדים בקשר יצאה בקריאה לכל תושב/ת העיר ובני משפחותיהם המתקשים בהגעה למוקדי החיסונים, ליצור קשר ע״מ שנוכל לתאם עבורם מועד הגעה בהקדם.
יצרנו קשר עם משפחת בני הזוג המטופלים ונתאם מולם מועד לחיסון בהקדם. מדובר במבצע מורכב המתקדם בשלבים. נמשיך בפעילות העניפה והרבה הנעשית כדי להעלות את שיעור ההתחסנות בקרב מרותקי הבית".