שבעה חודשים אחרי ההבטחה - אות ההוקרה לצוותי הרפואה הנלחמים בנגיף הקורונה לא נראה באופק. היוזמה המבורכת להעניק אות הוקרה לצוותים בבתי החולים ובקופות החולים, שעברו את השנה הקשה בתולדות מערכת הבריאות הישראלית, נשארה בגדר רעיון.
כזכור, בחודש מאי יזם עידו הדרי, ראש מערך דוברות וקשרי ממשל במכבי שירותי בריאות, את הענקת אות ההוקרה בדמות סיכה ייחודית לחברי הצוותים הרפואיים, בדומה לאותות ההערכה השונים שמקבלים חיילי צה"ל. בהודעה מטעם הקופה נכתב כי "הממשלה בוחנת בימים אלו את היוזמה להענקת האות לכ-200,000 עובדי מערכת הבריאות בישראל".
2 צפייה בגלריה
 אות ההוקרה שהובטח לצוותים הרפואיים
 אות ההוקרה שהובטח לצוותים הרפואיים
אות ההוקרה שהובטח לצוותים הרפואיים
עוד נכתב בהודעה כי "המהלך קיבל תמיכה עקרונית מלשכת ראש הממשלה, בית הנשיא, שר הבריאות ושרת התרבות והספורט שאמונה על ועדת השרים לסמלים וטקסים. האות יוענק לצוותי קופות החולים, בתי החולים ומערכי הפינוי וההצלה. תנאים מפורטים ומלאים לזכאות לאות ייבחנו וייקבעו ע"י הממשלה". שר הבריאות בזמנו, יעקב ליצמן, אף הוסיף ואמר: "אות מערכה שתחולק לצוותים תדגיש את הכבוד וההוקרה שחש הציבור בישראל למסירותם, החמלה שלהם והמקצוענות הבלתי מתפשרת".
2 צפייה בגלריה
 עדו הדרי, יוזם הענקת אות ההוקרה
 עדו הדרי, יוזם הענקת אות ההוקרה
עדו הדרי, יוזם הענקת אות ההוקרה
(צילום: דוברות מכבי)
אולם עד כה, כמעט חצי שנה לאחר אותה הכרזה, חברי הצוותים הרפואיים לא קיבלו את אות ההערכה שהובטח להם. גם בשיא הגל השני, כאשר מחלקות הקורונה בבתי החולים עמדו על סף קריסה וגם סניפי קופות החולים התמודדו עם עומס רב – ועדת השרים לסמלים וטקסים טרם אישרה את הענקת אות ההערכה שהובטח לרופאים. ל-ynet נודע כי עד כה ועדת השרים לסמלים וטקסים טרם התכנסה לדיון בעניין ועדיין לא אישרה את הענקת האותות לרופאים ולחברי הצוותים הרפואיים.
בשטח, מספרים הרופאים על הזלזול שהם חשים בעקבות התעכבות מתן אות ההוקרה. "הרעיון להענקת אות הוקרה מיוחד לצוותים הרפואיים שנלחמו ונלחמים בקורונה מאוד מבורך", אומר פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית. "זו תשומת לב והכרה בתרומת הצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות ובאחרות, שבחזית ההתמודדות עם נגיף הקורונה. חבל שהיוזמה והמחווה האנושית נשארה ברמת מלל והצהרה, ולא מומשה. לצערי, זו דוגמה אחת מרבות ליחס אליו אנו זוכים בפועל מתחילת מגיפת הקורונה ובכלל".
ממכבי שירות בריאות נמסר בתגובה: "היוזמה של מכבי להענקת אות לעובדי מערכת בריאות נולדה מתוך רצון עז להוקיר את העשייה האדירה והחשובה של אנשי הרפואה לאורך המלחמה בנגיף הקורונה. פעלנו בהתאם להנחיות והגשנו את האות שעיצבנו לועדת סמלים וטקסים שלהבנתנו בימים אלו פועלת להשלמת התהליך".
מלשכת השרה רגב לא נמסרה תגובה.