(צילום: אבי חי)
סגר "וולנטרי" בברצלונה: מספר הנדבקים במטרופולין הגיע ל-800 בשבוע, דבר שהוביל את הממשלה האזורית לבקש מ-4 מיליון תושבי העיר להישאר בבתים ולצאת רק במקרים דחופים. בצעד הקשה ביותר שהונהג בספרד מאז תום מצב החירום הלאומי, נאסרה כעת התקהלות של יותר מ-10 אנשים, נסגרו בתי הקולנוע, התיאטראות ומועדוני הלילה.
"הממשלה החליטה לסגור את כל אירועי התרבות, וממליצה לאזרחים לא לצאת מהבתים, למרות שלא מונעים מהם לצאת. עוד לא הוחלט לאכוף את זה עם משטרה וצבא", מספר בריאיון לאולפן ynet ד"ר מרקו מרקוצ'י, רופא המתגורר בעיר. "מדובר כרגע בפנייה לאנשים לגלות אחריות, בלי מסיבות והתקהלויות כדי שהמחלה לא תתפשט מחדש".
לדבריו של ד"ר מרקוצ'י, רבים מתושבי העיר עזבו בסוף השבוע בו הכריזה הממשלה על הסגר הוולנטרי אל מחוץ לעיר. "רוב תושבי העיר עוד נמצאים כאן, חלק גדול עזב לבתי הקיץ שלהם. בעיר יש חובה לעטות מסכה, והמשטרה נמצאת ברחובות אבל לא עוצרים פיזית אנשים או נותנים קנסות. עוד לא שמעתי על איסורים כמו שהיו כאן לפני כמה חודשים".
1 צפייה בגלריה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
ספרד ברצלונה הגבלות נגיף קורונה
רחובות ברצלונה כמעט ריקים: סגר וולנטרי הונהג במטרופולין
(צילום: gettyImages)
הוא מספר שמבחינת חולי קורונה בעיר, קיימת עלייה מתמדת. "בשבוע שעבר ראינו מספרים גבוהים של חולי קורונה שלא ראינו בחודש האחרון. מספר החולים המתאשפזים גדל לאט אך בעקביות. מספר החולים שמגיעים לטיפול נמרץ גדל גם הוא. אנחנו בכלל לא קרובים למצב שהיה כאן לפני כמה חודשים, אבל מתחילים לראות פאניקה, אנשים באים ורוצים להיבדק".
"הרבה אנשים נמצאים חיוביים לנגיף, אבל רובם בריאים אז אנחנו שולחים אותם הביתה לבידוד ביתי", מסביר ד"ר מרקוצ'י. לדבריו זה גם ההבדל בין הגל הראשון שפקד את ספרד לבין הגל השני: "אנחנו רואים עכשיו יותר חולים צעירים ופחות חולים קשים. אנחנו רואים הרבה פחות אנשים מבוגרים שחולים, רוב הנדבקים הם צעירים שנדבקים בברים ובמסיבות, ורובם באים להיבדק כי החברים שלהם נדבקו. אני מקווה שלא נחזור למה שהיה פה לפני חודשיים, כשהיו המון חולים קשים שהגיעו בלי שהייתה לנו האפשרות לקבל אותם".
ההגבלות החדשות בברצלונה מגיעות כארבעה שבועות אחרי שספרד סיימה את מצב החירום, שבו הוטל סגר חמור על 47 מיליון תושבים. עד כה מתו מנגיף הקורונה יותר מ-28,400 אזרחים בספרד. הסגר הלאומי, שבו נסגרו גבולות המדינה, גרם לנזק כלכלי אדיר, במיוחד לענף התיירות שכעת מקווה להשתקם במידה מסוימת בחודשי הקיץ.