2 צפייה בגלריה
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב. בכירי מערכת הבריאות מתייצבים לצדה
(צילום: אביגיל עוזי)
סערה ציבורית התעוררה אתמול בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" בדבר ההשמצות והאיומים הקשים שסופגת פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, בגלל תמיכתה בחיסון ילדים נגד קורונה. בכירי מערכת הבריאות הודיעו כי הם מתייצבים לצד פרופ' רהב ותומכים בה.
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר: "ההסתה הפרועה נגד רופאים בכירים וראשי מערכת הבריאות צריכה להיות מטופלת במלוא חומרת הדין. אנשי כת מתנגדי החיסונים טופלים עלילות שקר על מי שכבר שנה שלמה עובדים מסביב לשעון במטרה אחת בלבד: בריאות הציבור. אני מצפה ממשרד המשפטים ומהמשטרה למגר את נגע ההסתה במהירות".
אחת הטענות נגד פרופ' רהב האשימה כי היא מקבלת כספים מחברת פייזר המייצרת את החיסונים. טענה שאותה הכחישה. ברשת הפייסבוק הושוותה פרופ' רהב, בין היתר, לאדולף היטלר, וכותבים אחרים ייחלו למותה.
2 צפייה בגלריה
איומים על פרופ' גליה רהב
איומים על פרופ' גליה רהב
אחד הטקסטים שפורסמו ברשת
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר ל-ynet בתגובה: "אני מגנה בתוקף את ההתקפות על הרופאים המסורים, הפועלים לילות כימים, כדי להציל חיים בהיותם קו החזית בהתמודדות עם המגפה. לצד העובדה שמדובר בהתקפה מזעזעת, היא גם נשענת על פייק ניוז, ואי אפשר לקבל זאת".
"הזדעזעתי לקרוא על המתקפות האישיות שאת חווה מצד מכחישי מדע ומתנגדי חיסונים משולחי רסן ואלימים", כתב יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, במכתב ששיגר לרהב. "אני מבקש לחזק את ידייך אל מול אותן התבטאויות אלימות וקשות. אך אין לזלזל בחומרת המעשים ויש למצות את הדין".
במשרד הבריאות הודיעו: "אנו דוחים בשאט נפש את ההודעה המגנה את פרופ’ רהב ומשווה אותה לעבר האפל של העולם. זו בושה וכלימה עבור אותם אנשים שהתבטאו כך”.