(צילום: ירון ברנר)
מדעני המכון הביולוגי מדווחים על שתי תרופות אנטי נגיפיות שעשויות לסייע במלחמה נגד נגיף הקורונה. מדעני המכון בדקו נגזרות שפותחו לחולים במחלת ה'גושה'. טיפול בנגזרות שתי התרופות נמצא כמוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק.
פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימנותרפיה מאוניברסיטת בר אילן, התראיין באולפן ynet והסביר כי למרות הדיווחים, קשה לומר בשלב זה האם התרופות אכן יאושרו לשימוש. "צריך להבין שזה מחקר מאוד ראשוני שעוד לא עבר ביקורת עמיתים", הוא מסביר. "למרות שיש לי לנו אמון מלא בצוות המכון הביולוגי, יש לקחת את הדברים בזהירות".
לדבריו של פרופ' כהן אמנם השימוש הוא בתרופה אחת שכבר אושרה לטיפול במחלת 'גושה' ותרופה נוספת הנמצאת בשלבים מתקדמים של אישור, אך לא נוסתה כראוי על נגיף הקורונה. "במחקר הניחו שהווירוסים פועלים באותה צורה, אבל בינתיים ניסו את זה בצלחות פטרי. עד שלא נראה ניסויים בבעלי חיים ואחר כך בניסויים קליניים בבני אדם, קשה לקבוע האם התרופות יעילות באמת".
בריאיון, דיבר פרופ' כהן גם על הקשר בין גנטיקה להשפעת נגיף הקורונה על גוף האדם, שנחקר גם הוא בשבועות האחרונים. "יש מחקרים מסוימים שבודקים האם יש אוכלוסיות מסוימות שמועדות יותר לפורענות, כדי לברר מדוע יש אנשים א-סימפטומטיים והאם הנגיף מעדיף אוכלוסייה מסוימת. הבדיקה היא האם בגוף האדם קיימות מולקולות מסוימות בקרב אנשים באוכלוסייה מסוימת, שעוזרות להציג את הווירוס הזה למערכת החיסון בצורה הרבה יותר יעילה מאשר אוכלוסיות אחרות, אבל גם זה עוד מאוד ראשוני".