עם העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים, ישראל מקבלת טעימה קטנה מההשפעה האפשרית של הנגיף על מערכת הבריאות. מטופלים "יומיומיים" חווים עיכובים וביטולים מתסכלים. אמנם לא מדובר בטיפולים דחופים, אבל עבור האנשים שממתינים לפתרון הדחיפות דווקא מורגשת היטב.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
עלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים משפיעה על שאר החולים
(צילום: AFP)
ורד נאור, תושבת רעננה בשנות ה־70 לחייה, מחכה לניתוח עיניים שנדחה כבר שלוש פעמים. בעיה פשוטה לכאורה הפכה לסבל שנמשך חודשים ארוכים: "העפעף שלי לא נסגר בצורה רגילה, הריסים נכנסים לתוך העין ושורטים אותה. אני שמה פלסטר על העפעף כדי שהוא לא ייסגר, אבל אם אני שוכחת זה מאוד כואב. אם זה קורה בלילה, אני קמה בבוקר עם זיהום. אני ממש בצרה", מספרת נאור. הניתוח היה אמור להיערך בחודש יולי, אך חדרי הניתוח היו סגורים בגלל הקורונה. הוא נדחה לחודש ספטמבר, אך נדחה בשנית וצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב, ונאור מקווה שלא תהיה דחייה נוספת. "אני מבינה שזה לא נחשב למקרה דחוף, אבל זה מטריף את דעתי".
ומספר המטופלים שמושפעים צפוי לגדול: בבית החולים הדסה עין כרם נכנסו לבידוד כבר 136 אנשי צוות, ובשערי צדק 102 אנשי צוות מבודדים גם הם. מנהל הדסה עין כרם, פרופסור יורם וייס, הודיע אתמול לאנשי הצוות כי כתוצאה מהעומס המחלקה האורולוגית תצומצם ל־15 מיטות. "לאחר מכן בצורה של רוטציה, במידה ויידרש נצמצם מחלקות אחרות", כתב לצוותים. כמו כן, הורה וייס לצמצם ככל הניתן את מספר המיטות במחלקה לטיפול נמרץ.
2 צפייה בגלריה
אבינועם קופר
אבינועם קופר
אביעד קופר. ממתין יותר מחודש לסי טי ראש
(צילום: יריב כץ)
אביעד קופר, חייל משוחרר מראש־העין, מחכה כבר למעלה מחודש לסי־טי ראש. הוא סובל מכאבי ראש כרוניים, שהפכו בחודשים האחרונים להתקפים עוצמתיים שנמשכים שבועות רצופים. קופר היה אמור לעבור את הבדיקה אתמול, אך ברגע האחרון התקשרו אליו לבטל את התור, ככל הנראה לאחר שאיש צוות רפואי נכנס לבידוד בגלל הקורונה. קופר נשלח גם לבדיקת MRI, שנקבעה לעוד שלושה חודשים. "לחכות פרק זמן כזה זה משמעותי, בינתיים אני יכול למצוא את עצמי תקוע במחלף שכוח אל, מקיא בפח של אוטובוס, במקום שיאתרו את הבעיה שלי ויפתרו אותה".