בשיתוף עמותת גדולים מהחיים
התמודדות עם מחלת הסרטן בגיל צעיר היא אתגר עצום בכל היבט בחיים. כאשר מדובר בילדים, המשפחה כולה נכנסת לסחרור של טיפולים, בדיקות והתמודדות מנטלית ותפקודית. לכן, רשת תמיכה וסיוע של הורים 'שהיו שם' יכולה להיות קריטית עבור משפחות חדשות שנכנסות למעגל האכזר של המחלה.
4 צפייה בגלריה
איילה דבוש
איילה דבוש
איילה דבוש
עמותת "גדולים מהחיים" הוקמה לפני 20 שנה על ידי התארגנות של קבוצת הורים לילדים חולי סרטן, עבור הורים שהצטרפו למעגל ההתמודדות עם הסיטואציה הקשה. ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה, מספר כי "עד היום, כל חברי הועד המנהל הפועל בהתנדבות מלאה, הם כולם הורים לילדים חולי סרטן שהחלימו במהלך השנים. כך אנחנו שומרים על ארגון של הורים למען ילדים חולים". היות העמותה מנווטת על ידי הורים, מסביר שמואלי, משמרת את דרכו של הארגון להמשיך ולייצג את ההורים והצרכים של הילדים מול בתי החולים, משרדי הממשלה, קופות החולים וכל הגורמים הרלוונטיים.
"העמותה מטפלת בכל שנה בכ-1,500 ילדים חולים מכל בתי החולים ומכל המגזרים במחלקות האונקולוגיות לילדים, ומפעילה רכזי תמיכה וסיוע פרטני בכל המחלקות ברחבי הארץ", מסביר שמואלי. "הרכזים מלווים ומסייעים לכל הילדים והמשפחות לאורך כל תקופת הטיפולים הארוכה ומחברים אותם לתכניות השונות של העמותה".
בכל שנה, מופעלות עשרות תכניות לתמיכה רפואית, סוציאלית, חברתית, כלכלית ושיקומית לילד החולה ולמשפחתו. "ב-2014 הקמנו את 'גן החלומות', גן הילדים השיקומי הסטרילי הראשון בעולם לילדים חולי סרטן ליד בית החולים שיב"א", מספר שמואלי. "עד 2025 אנחנו צפויים להפעיל 4 מרכזים חינוכיים שיקומיים דומים ברחבי הארץ".
4 צפייה בגלריה
חני ונועם גוט
חני ונועם גוט
חני ונועם גוט

שנת הקורונה טרפה את הקלפים

כמו לכל ענף במשק וכל תחום בחברה הישראלית, גם העמותות בישראל הושפעו במידה משמעותית ממשבר הקורונה. "שנת הקורונה הביאה אותנו לשינוי משמעותי בתכניות העמותה, בעקבות הפסקת הפעילות הקהילתית והאירועים הגדולים", מספר שמואלי. "הילדים והמשפחות נאלצו להיכנס לבידוד ארוך, ובהתאם העמותה שינתה את אופי הפעילות ושמה דגש על חיזוק הבריאות והרפואה של הילדים. הגדלנו משמעותית את הסיוע הכלכלי והרפואי למשפחות, התאמנו את התכניות לרמת הפרט כדי לסייע לכל ילד ולכל משפחה לפי הצרכים הרפואיים והכלכליים של אותו ילד".
על פי הנתונים שאספה העמותה, מגפת הקורונה השפיעה באופן משמעותי ועמוק על משפחות לילדים חולי סרטן: 70% מהמשפחות חוו פגיעה כלכלית חדה בהכנסה, 60% חוו התמודדות נפשית משפחתית עם חרדות, 50% דיווחו על פיטורין וחל"ת, למעלה מ-40% מהמשפחות נאלצו להיעזר כלכלית בבתי משפחה וחברים, ו-30% נאלצו לדחות טיפולים רפואיים.
בתגובה למצב העמותה הגדילה את יוזמת קרן הבריאות המממנת בדיקות, הרחיבה את התמיכה במחקר רפואי, הגדילה את פעילות המתנדבים עד הבית/ מחלקה, הרחיבה את הטיפולים הפסיכולוגיים וקבוצות התמיכה להורים, המשיכה להפעיל את גן החלומות לאורך כל התקופה, ביצעה מעבר לפורמט דיגיטלי מבלי לוותר על קשר הדוק עם המשפחות, הרחיבה את מערך ההסעות לבתי החולים, חילקה מחשבים ניידים וטאבלטים ללמידה מרחוק, הרחיבה את הסיוע הכלכלי, הקימה מוקד זכויות ועוד.
"אחרי שהתאמנו את כל התכניות לרמת הבית של הילד ומיטת בית החולים הבודדות, אנחנו בציפייה גדולה להרחיב ולחדש את הפעילויות הקהילתיות בעתיד הקרוב", אומר שמואלי. "נכון לעכשיו, ילדי העמותה עדיין לא מחוסנים ברובם, ועדיין חוששים מהדבקות ובידוד".
4 צפייה בגלריה
אופיר פינקלשטיין
אופיר פינקלשטיין
אופיר פינקלשטיין

שגרירים גדולים מהחיים

שנת הקורונה הציבה אתגר לא רק בנוגע לסיוע לילדים ולמשפחות, אלא גם בהיבט של גיוס תרומות לטובת המשך הפעילות. "עד שנת הקורונה, בכל שנה נהגנו לגייס את המשאבים הנדרשים בערב גאלה חגיגי, בהשתתפות תורמים והחברות השותפות", אומר שמואלי. "אך בשנה החולפת לא יכולנו לקיים אירועים המוניים, ולכן החלטנו לפנות בבקשה לתרומה מעם ישראל, במסגרת קמפיין 'השגרירים'".
הקמפיין הופך את המשפחות של הילדים המחלימים ל'שגרירות' של העמותה המגייסות מהסביבה קרובה שלהן תרומות למגוון מטרות ויעדים שהעמותה מציעה. "בחרנו בקמפיין שגרירים כי מי כמו המשפחות והמתנדבים של העמותה, שמכירים את הפעילויות שלה, כדי לדאוג למשפחות ולילדים", אומר שמואלי.
בעקבות מגבלות הקורונה והסיכון הבריאותי שהילדים עדיין נתונים בו, שמואלי אומר כי "כל כספי הקמפיין שמגייסים בימים אלו מיועדים לסיוע רפואי למימון תרופות שמחוץ לסל הבריאות, הטסות לטיפולים רפואיים בחו"ל, בדיקות DNA חדשניות, בדיקות גנומיות להתאמת טיפול רפואי אישי מתקדם לילדים חולי סרטן".
4 צפייה בגלריה
גפן והילה
גפן והילה
משפחות למען משפחות: גפן והילה רוזיליו

שותפים לחיים

"אנחנו עושים לילות כימים למען הילדים חולי הסרטן", אומר שמואלי ומוסיף: "למזלנו זכינו בצבא של שותפים, תורמים ומתנדבים מכל המגזרים המסייעים לנו בתרומות ובהפעלת תכניות העמותה למען הילדים ומשפחותיהם.
"העמותה נתמכת מכספי פילנתרופיה בלבד ומשיתופי פעולה עם חברות מסחריות, כגון: ישראכרט, תדהר, רימקס, הוט, שופרסל, רשתות שיווק אופנה ועוד. אנחנו משקיעים במערכת היחסים עם כל חברה בהתאם לאופייה וצרכיה. החברות העסקיות משולבות בכל העשייה שלנו, הן בתרומה והן בהתנדבות צוות עובדי החברה".

רכילות עסקית אריה בכר (מייסד תדהר), ליאור שמואלי, רון וכסלראריה בכר, מייסד תדהרצילום: אביב חופי
אריה בכר, יו"ר קבוצת תדהר, מספר כי "חברת תדהר מחוברת באופן עמוק ומשמעותי לעמותת גדולים מהחיים כבר למעלה מ-9 שנים. לחברה חלק משמעותי ונכבד בהקמת גן החלומות, באירועי הגאלה של העמותה שכל הכנסותיו קודש למימון תרופות וטיפולים שאינם בסל הבריאות ובמשדר ההתרמה השנתי". בכר מוסיף כי "בנוסף השקנו את פרויקט 'חדרים גדולים מהחיים' במסגרתו עובדי תדהר, ספקים ושותפים, מגשימים לילדי העמותה חלום ומעצבים עבורם את חדר החלומות שלהם. אנחנו רואים חשיבות גדולה בתמיכה בפעילות הקודש שהעמותה מבצעת וגם כעת, בקמפיין השגרירים, אנחנו לוקחים חלק פעיל וממשיכים לעשות הכל כדי לאפשר לגדולים מהחיים לתמוך בילדים חולי סרטן ובבני משפחותיהם".
ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל, אומר כי "לרי/מקס קשר אמיץ ומיוחד עם עמותת גדולים מהחיים כבר למעלה מ-7 שנים. זכייני ועובדי החברה מתנדבים לכל צורך ולכל פעילות של העמותה בכל מקום ובכל זמן. רכבת החיוכים בפורים, אריזת מארזים בחנוכה, התנדבות במוקדי התרמה, במחנות הקיץ ובכל מקום בו צריך עזרה בארץ, יש לנו פתרון ונכונות להתגייס בכל קנה מידה".
צילום: יורם בן סעדון
עוד הוא מוסיף כי החברה מפעילה מודל התרמה במסגרתו כל סוכן שסוגר עסקה ומקבל עמלה, יכול לתרום חלק ממנה כרצונו לגדולים מהחיים, בשם לקוח הקצה שמקבל תעודה על תרומה בשמו. "השותפות האסטרטגית מאפשרת קידום המודעות לצרכיהם של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ומאפשרת לעמותה להוציא לפועל את מגוון תוכניותיה ופעילותיה השונות למען הילדים והמשפחות ואנחנו גאים להיות חלק מהפעילות המשמעותית והחשובה הזו. אנחנו לא משאירים אותם לבד עם הסרטן גם בשנת קורונה ועושים הכל כדי לקדם גם את קמפיין השגרירים, עם מאות סוכנים ברחבי הארץ שלקחו על עצמם מטרות ויעדים לגיוס".
חיים כצמןחיים כצמןצילום: יח"צ
חיים כצמן, בעלים ומנכ"ל חברת גזית גלוב מוסיף כי "כבר שנים רבות שקבוצת גזית גלוב מעניקה חסות למיזמי עמותת גדולים מהחיים ורואה חשיבות רבה בתמיכה בילדים חולי סרטן ובבני משפחותיהם.
במיוחד אחרי השנה שעברנו, אנו רואים זכות גדולה לתמוך בהם בקמפיין הגיוס השנתי, להפוך לשגרירים של החיים ולתרום לרווחתם ולהצלתם של הילדים ובני משפחותיהם, בשעתם הקשה. ערבות חברתית ותרומה לקהילה היא נר לרגלינו כארגון וכבני אדם".
ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט מספר כי "לקבוצת ישראכרט קשר קרוב לעמותת גדולים מהחיים והיא מסייעת לתמיכה בילדים חולי סרטן, כבר 6 שנים ברציפות, זאת כחלק מפעילותה החברתית למען הקהילה.
צילום: סיון פרג'
הקבוצה מפעילה את המוקד הטלפוני במשדרי ההתרמה הטלוויזיוניים של גדולים מהחיים וחלק ניכר מעובדיה מתנדבים במוקד ההתרמה. כמו כן, עובדי ועובדות ישראכרט מתנדבים באירועי העמותה השונים לאורך השנה. המחויבות של הקבוצה לגדולים מהחיים מסייעת לרווחתם ולבריאותם של אלפי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ומאפשרת להוציא לפועל את מגוון תכניותיה החשובות של העמותה.
"מבחינתנו מדובר בשליחות. קמפיין השגרירים הוא דרך מרגשת במיוחד עבורנו לחבר את עובדי הקבוצה ומנהליה לעשייה חברתית משמעותית של גדולים מהחיים שאנו גאים להיות חלק ממנה".
שמואלי פונה לחברות עסקיות נוספות ומזמין אותן "לקחת חלק בעשייה החברתית שלנו, להוסיף אנושיות, שמחה וחמלה ליום העבודה בעזרת שיתוף פעולה עם גדולים מהחיים הן בתרומה, בהתנדבות, מתנה לעובדים או מגוון דרכים".
בשיתוף עמותת גדולים מהחיים