(צילום: אלכס בורטמן)
"4,500 חיסונים ביום באיכילוב": בתי החולים מצטרפים למאמץ הלאומי לחיסון אוכלוסיית ישראל נגד נגיף הקורונה. אתי עוזיאל, סמנכ"לית הסיעוד בבית החולים איכילוב, מספרת באולפן ynet כי אחרי חיסון העובדים בבית החולים, קיימת אפשרות לתת מענה לציבור המבוגרים והאוכלוסיות בסיכון למחלת קורונה קשה.
"השבוע פתחנו את האופציה להתחסן בבית החולים לאוכלוסיות בסיכון. יש באתר האינטרנט שלנו אפשרות להירשם ולהזמין תור. בהתחלה הגיעו לא מעט אנשים, יותר ממה שהופיע באתר, ולמדנו שאכן הביקוש מאוד גדול. אנחנו מבינים עכשיו שלא תהיה ברירה אלא לסדר את התור. רק מי שיירשם יתקבל".
2 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים קורונה איכילוב
מבצע חיסונים קורונה איכילוב
מבצע חיסוני הקורונה באיכילוב
(דוברות איכילוב)
לדבריה של עוזיאל קיימת באיכילוב "אספקה מכובדת של חיסונים שקיבלנו ממשרד הבריאות", וכי ההיענות בקרב מבוגרים בני 60 פלוס היא גבוהה מאוד. "אנחנו עובדים מ-8:00 בבוקר ועד 16:00. ככל הנראה תהיה החלטה לפתוח את החיסונים לאורך כל היום".
עוזיאל מסבירה כי כעת מתקיימים דיונים בנוגע למתן החיסון לציבורים אחרים - כגון צוותי ההוראה. "יש על זה שיח מאוד גדול, וגם מערכת החינוך נכללת בדיונים הללו. כרגע אנחנו במגעים מול העירייה לחסן סקטורים אחרים. בנוגע לכלל האוכלוסיות אני לא יודעת. העומס עדיין גדול בקרב גילאי ה-60 פלוס. קודם נסיים איתם ונמשיך הלאה. אנחנו יכולים לחסן כ-4,500 איש ביום כרגע, וזה לא מעט".
2 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים קורונה איכילוב
מבצע חיסונים קורונה איכילוב
"יכולים לחסן 4,500 ביום"
(דוברות איכילוב)
מוקדם יותר היום (א'), התראיין באולפן ynet פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה שאמר כי את תוצאות מאמץ החיסונים ניתן יהיה לראות בישראל כבר בפברואר. "אם הקצב של החיסונים יגיע ל-100 אלף מתחסנים לשבוע, אנחנו נגיע לשיא התחלואה בעוד כשלושה שבועות עם משהו כמו 900 חולים במצב קשה בבתי החולים, ועד מרץ עוד כ-1,000 נפטרים. עם זאת, אי-שם באמצע בפברואר אנחנו לא צפויים לראות עוד תחלואה קשה ותמותה מקורונה".
"יש בישראל 1.4 מיליון אנשים מעל גיל 60 שהם קבוצת הסיכון. אם נשמור על קצב טוב, נוכל בשבועיים הקרובים לחסן את כל קבוצת החיסון, בהנחה שהם ילכו להתחסן. אנחנו יודעים שכ-10 ימים אחרי החיסון כבר יש השפעה משמעותית למנת החיסון הראשונה בהורדת התחלואה. זה אומר ששלושה שבועות מהיום אנחנו נראה ירידה מאוד חדה בתחלואה הקשה. מבצע החיסונים צריך להיות המאמץ הלאומי העיקרי. ישראל בהחלט יכולה להיות הראשונה שתצא מהאירוע הזה בתוך מספר שבועות לא גדול".