(צילום: עידו ארז, אבי חי, משי בן עמי)

הבוקר הודיע משרד הבריאות כי עד כה חוסנו 647 אלף בני אדם במנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה. עבור מיכל אידלמן אוחנה, אחות מחסנת בקופת חולים כללית, לחסן האוכלוסייה הנמצאת בסיכון מהווה סגירת מעגל עם הנגיף ממנו החלימה.
"אני הייתי בין הנדבקים הראשונים, ממש בהתחלה, בחודש מרץ", היא מספרת היום (ה') בריאיון לאולפן ynet. "עברתי חוויה מורכבת עם הנגיף, גם פיזית וגם נפשית. היה הרבה חוסר ודאות סביב המחלה ונדבקתי בתקופה בה עוד לא הייתה הנחייה אפילו ללכת עם מסכות.
"כשחליתי לא היו לי תסמינים של חום ושיעול, אבל עבדתי בחמ"ל הקורונה של כללית ושם שמעתי על הרבה אנשים שסובלים מאותן תופעות כמו שלי. לבסוף הלכתי להיבדק וגיליתי שאני חיובית".
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה קופת חולים כללית תל אביב
חיסון קורונה קופת חולים כללית תל אביב
חיסונים בקופת החולים "כללית"
(צילום: AFP)
אידלמן אוחנה מספרת כי התקופה שאחרי ההחלמה הייתה התקופה הקשה באמת עבורה. "דווקא בזמן המחלה הרגשתי יחסית טוב, למעט איבוד חוש ריח וטעם, לא היה שיעול וחום ואפילו ניקיתי את הבית במהלך תקופת הבידוד. כמה ימים אחרי שהחלמתי הרגשתי שמשהו קורה, שזה לא אותו הדבר, הייתה לי תשישות נוראית, עייפות, אחרי שעתיים-שלוש שאני ערה, חזרתי לישון. הרגשתי בלבול מאוד חזק וכל מיני תסמינים שלא הבנתי – לא יכולתי לעלות במדרגות בבית כי הרגשתי דפיקות לב מאוד חזקות כאילו רצתי מרתון. הרבה לא ידעו להגיד כי כולם היו בתוך הקורונה ואף אחד לא ידע על התסמינים של הפוסט קורונה, ואז הבנו שיש תסמינים שנמשכים גם אחרי".
היום, כמעט שנה אחרי שהחלימה, אידלמן אוחנה נלחמת בנגיף ובהשלכותיו בכל החזיתות: "איך שאמרו ב"כללית" שמתחילים את מבצע החיסונים, הרגשתי שזו שליחות ושאני הולכת לסגור מעגל. מבחינתי לחסן את אוכלוסיית הסיכון זה חלום. מאז שהתחיל מבצע החיסונים אני עסוקה רק בלחסן".
החזית השנייה בה היא פועלת היא הפעלת סדנה לאנשים שהחלימו מקורונה ומתמודדים עם תופעות הלוואי מהן סבלה. "עשינו מחקר עם מעל אלף אנשים וגילינו שרוב המחלימים, לא משנה אם הם צעירים ובלי מחלות רקע, סובלים מתופעות פוסט קורונה ולכן פתחנו סדנאות למחלימים".