שוב התפרצות עכברת בנחלי הצפון: במשרד הבריאות התקבלו דיווחים על כ-50 מקרים של אנשים (מאומתים או חשודים) שחלו בעכברת, חלק ניכר מהם לאחר שביקרו בנחלים בצפון. החשיפה הייתה בנחלים שניר (חצבני), ירדן, ג'ילבון, חרמון (בניאס), כזיב, זאכי, זוויתן, עמוד תחתון, בצת, תבור ועמיקם. המשרד ממליץ להימנע מלהיכנס לנחלים בצפון בעת הזו ועד להודעה חדשה.
בתוך כך, פורסם ב-ynet ובידיעות אחרונות כי חמישה מטיילים שביקרו בנחל ג'ילבון נדבקו בעכברת, שגם לפני שנתיים התפרצה בהיקף חריג בישראל.
ב-2018 נרשמה התפרצות חריגה של המחלה בישראל, כאשר מעל ל-250 בני אדם נחשדו כמי שנדבקו בה ומעל ל-40 נדבקו בה בפועל. על פי משרד הבריאות, "רוב האנשים שנחשפים לחיידק לא יפתחו כלל את מחלת העכברת, ואילו אלו שיפתחו את המחלה יחוו בדרך כלל תסמינים קלים. מחלת עכברת קשה כוללת חום, כאבי ראש, כאבי שרירים, דימום בלחמית העין, כאבי בטן, שלשולים והקאות. פעמים רבות התסמינים מזכירים שפעת".
בתוך כך, יש לציין כי כבר בחודש מאי הודיע משרד הבריאות כי בדגימות מים במספר נחלים בצפון אותרו ממצאים העלולים להצביע על רמות זיהום חריגות, שעלולות להוות סיכון למתרחצים. הנחלים מפניהם הזהיר המשרד: זאכי, אל על, הירדן מגשר מעיין ברוך דרומה, מג'רסה, בריכת המשושים וגם נחל ג'ילבון.
לפי אתר משרד הבריאות, בשנה אחת מאובחנים כעשרה מקרים של עכברת - ואילו השנה המספרים גדולים מהרגיל.
כאמור, לפני כחודש הזהירה רשות הטבע והגנים את הציבור מפני רחצה בנחלים מג'רסה, חצבאני (גשר מעיין ברוך), ירדן גשר החמישה, ירדן גשר חורי (גשר הפקק), ירדן מיצר עתר, ג'ילבון מפל דבורה, זאכי, יהודיה, משושים, צלמון בריכת חרוב וצלמון טחנת קמח. מדובר בנחלים שכבר לפני חודש הזהיר משרד הבריאות מפני רחצה בהם, שכן בדגימות המים שלהם נמצאו תוצאות דיגומים שחורגות מההמלצות - עובדה המעידה על הימצאות זיהום במים.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר במקרים שחלו בתקופה של סוף יולי ועד סוף ספטמבר. בתקופה המקבילה אשתקד דווח על שישה מקרים".