ניסים זרקה (68), תושב עפולה, נפטר אמש (יום ג') בליל מתקפת הטילים מאיראן. בנו אמיר (42) משחזר: "תוך כדי תהליך היירוטים הוא ביקש לשכב והפסיק לנשום. הגיע מיד צוות מד"א שניסה להחיות אותו במשך דקות ארוכות. זה נמשך כחצי שעה, אך לצערנו אבא נפטר, לבו לא עמד בלחץ ובמתח של היירוטים ושל התקיפה האיראנית".
הבן הוסיף: "לתחושתנו אבא נפטר כתוצאה מהתקיפה האיראנית. אבא היה בריא לחלוטין ולא סבל ממחלות רקע. הוא רץ עם אמא לממ"ד בדירתם בעפולה מיד כשהחלו האזעקות ולא עמד בלחץ, במתח ובחרדה של התקיפות מאיראן, ושילם בחייו של ההתקפה האכזרית הזו".
1 צפייה בגלריה
ניסים זרקה תושב עפולה נפטר בליל המתקפה האיראנית
ניסים זרקה תושב עפולה נפטר בליל המתקפה האיראנית
ניסים זרקה, תושב עפולה שנפטר בליל המתקפה האיראנית
(צילום: אלבום פרטי)
כ-180 טילים בליסטיים שוגרו לעבר ישראל מאיראן, רבים מהם יורטו ואף ישראלי לא נפגע באורח משמעותי. פלסטיני תושב עזה ששהה בנועיימה שבמרחב יריחו נהרג משברי יירוט שפגעו בו ישירות בזמן המתקפה.
ניסים זרקה ז"ל נולד וגדל במגדל העמק, לאחת המשפחות השורשיות בעיר. כל חייו עבד בחברת נילית כעובד ייצור. לאחרונה יצא לגמלאות ועבר לגור לפני כמה שנים ברחוב נגבה בעפולה.
יירוטים ברחבי הארץ: כך נראו שמי ישראל בליל המתקפה האיראנית
(צילום: שלו שלום, ירון ברנר, גיל יוחנן, גיל נחושתן, יאיר שגיא, עמית שאבי, ארנון בוסאני, אביב לשם, מקסים אוקנין)

"אבא עשה הליכות והיה אדם בריא. אתמול בערב התחילו האזעקות בכל הארץ ונשמעו יירוטים גם באזור העמקים. אבא נכנס ישר עם אמא לממ"ד בדירה שלו. הוא היה ממושמע והקפיד על כל ההוראות של פיקוד העורף", הוסיף הבן אמיר.
עוד סיפר: "הייתי במילואים בזמן האסון. קיבלתי הודעה מאשתי ומאחי שאבא נפטר ומיד יצאתי לצפון. התחושה מאוד קשה ועצובה, תכננו לבלות את ערב החג כל המשפחה בעפולה עם ההורים ולצערי נהיה יחד כמשפחה אבלה".
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ סיפר: "הכרתי את המנוח המון שנים, אשתו עובדת עירייה ותיקה ומוערכת, משפחה למופת. ניסים היה אדם בריא לחלוטין. הלחץ של המתקפה האיראנית והמתח עצום השפיעו עליו והכריעו אותו. יום עצוב לתושבי עפולה. מחזקים את המשפחה ומתפללים לימים טובים יותר".
ניסים זרקה נפטר כאמור בגיל 68. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ושבעה נכדים. הוא יובא למנוחות היום בבית העלמין בעפולה.