קשה למצוא אדם שחי בכדור הארץ בשלוש השנים האחרונות, שלא נתקף בבהלה, כשהוא שומע את המילה 'קורונה', אותה מגפה נוראה ואיומה שפרצה לחיינו בשלהי שנת 2020. מגפה שבנוסף לחללים הרבים שהפילה, חוללה כאן שמות בכל רבדי החיים, פגעה לרבים בפרנסה ושינתה את כל ההרגלים היום יומיים שחיינו לפיהם במאה השנים האחרונות, ומדובר באירועים ציבוריים, בטיסות לחו''ל, בקניות, בביקורים משפחתיים ועוד היד נטויה.
1 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים קורונה
חיסון חיסונים קורונה
חיסוני הקורונה. השיבו את החיים למסלולם
(צילום: shutterstock)
הכל השתנה ללא היכר, עד להגעת החיסונים שהשיבו לאט לאט את החיים למסלולם המוכר והרגיל. עבור רובנו ה'קורונה' שייכת להיסטוריה, אך חובה עלינו לדעת שמגפת הקורונה, לדאבוננו הרב עדיין לא עזבה אותנו כפי שרבים נוטים לחשוב, היא רק שינתה את פניה. כל עוד היא השפיעה על התנהלות המדינה ברמה הלאומית ביום יום, הרשויות ניהלו את המלחמה במגפה, אך כעת כאשר השגרה המבורכת חזרה לשלוט והיא נעלמה מסדר היום, השרביט עבר אלינו, האזרחים.
קראו עוד על הקורונה:
ישנם עדיין אנשים לא מעטים שחיים בינינו, אלו יכולים להיות הסבים והסבתות, ההורים המבוגרים, או אפילו השכן המבוגר בדלת ממול, שעבורם הקורונה חיה קיימת ובועטת. שעבורם הקורונה עדיין מהווה איום ממשי, בפרט עכשיו כשמתחילה תקופת החורף שמביאה איתה את השפעות הרגילות והווירוסים, עימם אנו מתמודדים מידי חורף, וכעת הסכנה עבורם היא כפולה.
בכל קופות חולים ישנם כיום חיסונים מעודכנים לקורונה, המספקים הגנה גם מפני זן האומיקרון החמקמק, וכמובן גם חיסונים נגד השפעת כמדי שנה בשנה. עלינו מוטלת הזכות שהיא גם חובה, לדאוג לאוכלוסיות הנ"ל, על מנת שיתמגנו כראוי מפני נגיף הקורונה ושאר הנגיפים שהחורף מביא עימו.
יוסי ערבליךיוסי ערבליך
ובנימה אישית אני רוצה לפנות אליכם, הרופאים והרופאות שעושים מלאכת קודש יום יום, שעה שעה, כפי שהובלתם בזמנים הכי קשים, בצורה מעוררת השראה ובמסירות נפש את המאבק ההרואי בנגיף הקורונה, כך גם עכשיו אתם צריכים להמשיך ולהוביל גם את ההסברה בנושא. אני פונה בפרט לרופאי המשפחה המסורים, שפוגשים את ציבור החולים בתדירות הכי גבוהה, אנא יידעו אותם על הימצאות החיסון והחשיבות הרבה הקיימת בנטילתו, כדי להקדים רפואה למכה למען קבוצות הסיכון והגיל השלישי, שיוכלו לעבור את החורף בשלום.
הכותב הוא חתן אות הנשיא להתנדבות, משמש כיו"ר ומייסד אגודת 'למענכם' המעניקה יעוץ והכוונה רפואית על בסיס וולונטרי