בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה וחברת MSD ישראל
לחיות עם סרטן ריאה זה לא אומר שצריך לוותר על המשמעות המלאה של "לחיות". כיום אפשר לשמור על איכות החיים של המטופל לצד המחלה. למרות שזה לא קל ולעיתים אפילו לא פשוט בכלל, חשוב להמשיך ליהנות מרגעים של עוצמה, אהבה, שמחה, שלווה, חופש, התגשמות והתרגשות.
23 מתמודדים עם סרטן ריאה ובני משפחותיהם שחברים ב"עמותה הישראלית לסרטן ריאה" בחרו את התמונות שמסמלות עבורם תקווה, אופטימיות ונותנות להם את הכוח להמשיך. חלקם בחרו בתמונות מחיי היום-יום, אחרים בחרו בתמונות מאירועים מיוחדים ומרגשים. אלבום התמונות הזה מייצג קשת רחבה של מטופלים ממקומות שונים, ממגזרים שונים ועם סוגי מחלה שונים, אבל את כולם מאפיין עיקרון חשוב ומרכזי – הרצון לחיות.
העמותה הישראלית לסרטן ריאה הוקמה בשנת 2014 והיא עוסקת בסוגיות הקשורות בחולים המצויים בסיכון וסובלים או סבלו בעבר מסרטן ריאה ובני משפחותיהם. העמותה מסייעת בתמיכה בחולים האונקולוגיים ובבני משפחותיהם, כולל עזרה במידע רפואי עדכני ומהימן, תמיכה נפשית ומנטורינג, מקדמת תוכניות אבחון מוקדם ברמה לאומית, הקימה קהילה ועוד, שלא למטרת רווח.
אבל למה בעצם לכתוב את כל זה? היכנסו לאלבום "לחיות עם סרטן ריאה – אלבום תמונות" כי הרי "תמונה אחת שווה אלף מילים".
6 צפייה בגלריה
אורי איס
אורי איס
אורי איס ורעייתו אילנה
אורי איס (70): "התמונה מציגה התגשמות של חלום. גם ברגעים קשים של גילוי המחלה לא נשברתי. והנה היום אני עובד, נהנה עם המשפחה ותראו כמה אני ואשתי אילנה מאושרים. זה אמיתי, זו לא הצגה".
6 צפייה בגלריה
יעל פאיוק
יעל פאיוק
יעל פאיוק
יעל פאיוק (55): "התמונה ממחישה את היכולת להתמקד בכאן, בעכשיו, ובמה שיש. להצליח להיות חלק מיופיו של הטבע תוך קבלת מגבלותינו מולו. זה מה שאני משתדלת לעשות יום אחרי ביופסיה, הקרנות או PET CTלתת לים לשטוף הכול. אז אני מרגישה מבורכת".
6 צפייה בגלריה
שושנה הרוש חדש
שושנה הרוש חדש
שושנה הרוש
שושנה הרוש (70): "התמונה עם הנכדה שלי מסמלת עבורי את מה שהכי חשוב בחיים – המשכיות. למרות המחלה, צריך ללמוד לחיות איתה וליהנות עם היקרים לנו".
6 צפייה בגלריה
אורי בן דב
אורי בן דב
אורי בן דב
אורי בן דב (63): "התמונה מסמלת את כוחה של האהבה. רגע אחד של אושר מתוך רבים בהם אני שואבת כוח, אנרגיה, ואופטימיות מיאיר בן זוגי שהוא גם בעלי והחבר הכי טוב שלי. בעזרת אהבה ניתן להתמודד עם כל קושי: גופני, נפשי ומנטלי".
סמדר כץ (56): "זו תמונה שמסמלת שלווה וזמן לעצמי. קריאת ספר בערסל במרפסת שלנו שאני כל כך אוהבת. חשוב למצוא זמן לשקט, לרוגע, להרחבת החשיבה ולמציאת עוד כלים להתמודדות עם המצב ולהחלמה".
חן אסמן (28) שאמא שלה אפרת קורן חיה עם סרטן ריאה: "זו תמונה שמראה הערכה, אמונה והודיה. התמונה מזכירה להאמין ולראות את הטוב. לאחר שדחינו את החתונה שלי בגלל גילוי המחלה, ואז שוב בגלל הקורונה, בסוף זה קרה – התחתנתי כשאמי לידי, חזקה, נהנית ומרוגשת".
לאלבום התמונות המלא של העמותה הישראלית לסרטן ריאה – לחץ כאן
מוגש כשירות לציבור מטעם העמותה הישראלית לסרטן ריאה בחסות חברת MSD ישראל



פורסם לראשונה: 07:31, 18.11.21