אריאל הלוי, אח במחלקת כירורגיה במרכז הרפואי שערי צדק, היה באמצע משמרת לילה כאשר נקלע במקרה לאירוע חריג. בעודו פוסע במסדרון המחלקה שמע לפתע נשימות כבדות שעוררו את תשומת ליבו. הקולות בקעו מאחד מחדרי המחלקה הכירורגית, שלא היה בטיפולו, אך הוא החליט להיכנס לבדוק בכל זאת. כשפתח את הדלת ראה אדם שרוע על כורסא ליד מיטת אשתו המטופלת ומתנשף בכבדות. הלוי ניגש אליו והחל לדבר עמו, ומשהבין שהוא אינו בהכרה, הזעיק את הרופאים והחל בביצוע בדיקת מדדים.
קראו עוד:
"עברתי שם ממש במקרה, חדרה של המטופלת ממוקם הרחק מהצד של המסדרון שבו עבדתי", מספר הלוי. "כשפתחתי את הדלת ראיתי אדם במצוקה, לחץ הדם שלו היה ממש לא תקין והדופק בשמיים, בסיוע שתי אחיות המחלקה, אביה ורחלי, דאגנו לפינויו המיידי לקבלת טיפול מציל חיים במיון".
1 צפייה בגלריה
ניצל מ התקף לב בזמן ששהה לצד אשתו בבית החולים. רפאל דר והאח אריאל הלוי
ניצל מ התקף לב בזמן ששהה לצד אשתו בבית החולים. רפאל דר והאח אריאל הלוי
ניצל מהתקף לב בזמן ששהה לצד אשתו בבית החולים. רפאל דר והאח אריאל הלוי
(צילום: דוברות שערי צדק)
לאחר סדרת בדיקות במיון הועבר רפאל דר למחלקה לטיפול נמרץ לב, בניהולו של ד"ר אלעד אשר במרכז הרפואי שערי צדק, עם הגיעו לשם התפתחה הפרעת קצב לבבית מסוכנת שהצריכה שלוש מכות חשמל ופעולות החייאה ממושכות. לאחר כיומיים במחלקה לטיפול נמרץ ומספר ימים נוספים במחלקה הקרדיולוגית, הוא שוחרר לביתו במצב טוב ויוכל להמשיך לטפל באשתו, שמאושפזת כבר למעלה מחודשיים בשל גידול במעי.

"השם שלח את אריאל המלאך בזמן הנכון"

דר מספר כי הוא אינו זוכר הרבה מאותו אירוע לילי. "לא היו סימנים מקדימים לאירוע. אני אדם בריא בדרך כלל. אשתי אושפזה במחלקה הכירורגית ואני נמצא על ידה שעות רבות ומתפלל לשלומה. את כל החגים העברנו במחלקה. הילדים עזרו הרבה, הצוות המקצועי והנפלא כאן ממש תומך בנו. אני יכול להגיד שאני מרגיש ממש טוב, ועוד יותר מרגיש שאנחנו בידיים טובות. אני יודע להגיד בוודאות שאם הוא לא היה מטפל בי בזמן, בבוקר כבר לא היה במי לטפל. השם עשה לנו נס גדול ושלח את אריאל המלאך בזמן הנכון".
פרופ' מיכאל גליקסון: "באנשים בוגרים מצבי עומס קיצוני, כולל עומס נפשי, מהווים לא פעם טריגר להפרעות קצב במי שמועדים לכך. אבחון מוקדם וטיפול מקצועי ומקיף עשויים להאריך חיים״
ד"ר דימה דרטבה, שטיפל בדר לאחר האירוע הלבבי, מוסיף כי למרבה המזל, הוא טופל בצורה מיטבית וחייו ניצלו הודות לערנות הצוות הרפואי במחלקה לכירורגיה. "לאחר כשבוע אשפוז דר משתחרר לביתו במצב טוב וימשיך את המעקב הצמוד במרפאה הקרדיולוגית בשערי צדק. אנו מאחלים לו ולאשתו רפואה שלמה״.
מנהל מרכז הלב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון, מוסיף: "באנשים בוגרים מצבי עומס קיצוני, כולל עומס נפשי, מהווים לא פעם טריגר להפרעות קצב במי שמועדים לכך. במקרים מסוג זה, אבחון מוקדם וטיפול מקצועי ומקיף עשויים להאריך חיים״.