התיעוד הרפואי של חיילים פצועים בשדה הקרב עבר מהפך במלחמה. אפליקציה חדשה שפותחה תוך כדי המלחמה החליפה את התיעוד הכתוב בדפים, והיא מאפשרת העברת מידע על הפצוע משדה הקרב עד לנציגי ר"מ 2 בבתי החולים.
אנשי חיל הרפואה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מלווים את הכוחות הלוחמים בשדה הקרב מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, ולכל פלוגה מתמרנת הוצמד מטפל בכיר, רופא או פרמדיק. התיעוד הרפואי של פצועים בשטח הוזן עד כה באופן ידני בדף כתוב. במהלך הלחימה פותחה האפליקציה שמותקנת על טאבלט ומאפשרת העברת מידע על הפצוע באופן מהיר ויעיל.
תיעוד: כך גורמי הרפואה בשטח משתמשים באפליקציה
(צילום: דובר צה"ל)

האפליקציה פותחה בחודש נובמבר בשל הצורך לייעל את העברת המידע על הפצועים בזמן אמת. הטאבלט נמצא ברשותם של דרגי הטיפול השונים בשטח, והמטפל מזין באפליקציה את המידע על מצב הפצוע והטיפול שניתן לו בשטח. המידע מועבר בין הגורמים השונים בשטח באמצעות כרטיסי NFC, ועם הגעת הפצוע לבית החולים, הנתונים שנאספו באפליקציה עוברים לנציגי ר"מ 2 שמעבירים אותם לצוות הרפואי בבית החולים. לפי שעה, המידע באפליקציה אינו נגיש לצוותי בתי החולים, והם יכולים לקבלו דרך נציגי ונציגות ר"מ 2.
1 צפייה בגלריה
תיעוד של רופאה המעבירה מידע למש״קית ר״ם 2 בבית חולים לאחר פינוי פצועים
תיעוד של רופאה המעבירה מידע למש״קית ר״ם 2 בבית חולים לאחר פינוי פצועים
המידע מועבר מהגורם בשטח לנציג ר"מ 2, שמעביר את המידע לבית החולים
(צילום: דובר צה"ל)
"באמצעות השימוש באפליקציה המידע עובר במלואו ובצורה מדויקת יותר בין המטפלים השונים", נמסר מדובר צה"ל. לדבריו, "כך ניתן לתעדף פצועים באופן יעיל יותר, לדעת מה היו המדדים של הפצועים בדרכם לבית החולים ומה הטיפול שניתן להם בשטח עד להגעתם לצוותים הרפואיים בבתי החולים".
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים נכון להיום 364 חיילי צה"ל שנפצעו. מצבם של 28 מהם מוגדר קשה, 242 בינוני ו-94 קל. מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נפצעו 2,815 חיילים, בהם 429 באורח קשה. מתחילת התמרון הקרקעי נפצעו 1,296 חיילי צה"ל, מתוכם 264 באורח קשה.
פורסם לראשונה: 11:59, 04.02.24