בניה פרץ (20) יוצא לקרב חייו. המטרה: לגייס כסף לניתוח שעשוי לעזור לו לחזור ללכת. פרץ נפצע קשה לפני כשנתיים בפיגוע ירי בצומת תפוח, כשמחבל הגיע עם רכבו וירה באקדח מטווח קצר לעבר אנשים שעמדו בתחנת אוטובוס בצומת. חברו הטוב של בניה, יהודה גואטה ז"ל, בן 19 מירושלים, נפצע אנושות ומת מאוחר יותר מפצעיו.
קראו עוד:
בתחילה היו הרופאים בטוחים שגם פרץ לא ישרוד. כשיצא מסכנת חיים, הם לא האמינו שיצליח להשתקם. "אמרו לי שאני לא אצליח לעשות כלום, שכל החיים אשכב במיטה", הוא נזכר. "המצב שלי היה קשה מאוד, אבל בני המשפחה שלי לא ויתרו והכניסו בי כוחות. היום אני מתאמן כל יום בין חמש לשש שעות, עושה פיזיותרפיה במכון פרטי. כל פעם אני מרגיש יותר כוח.
"היום אני יותר יציב. אני מצליח להזיז את שתי הידיים, אבל לא את האצבעות. ברגליים אני לא מצליח להזיז כלום, אבל ממצב שהייתי מזיז רק את העיניים, זו התקדמות. כל תזוזה של כל איבר היא מבחינתי ניצחון".
2 צפייה בגלריה
בניה פרץ
בניה פרץ
בניה פרץ. "כל תזוזה של כל איבר היא מבחינתי ניצחון"
לפני מספר חודשים נחשף אביו עופר לניתוח מיוחד, שבו מושתלות בגב אלקטרודות המאפשרות חיבור לעצבים, ובכך לגרום לגירוי של הגפיים ולתזוזתם. הניתוח מבוצע במספר מקומות בעולם, בהם תאילנד, שם מבצעים אותו רופאים אמריקאים. פרץ ומשפחתו עומדים לטוס לתאילנד לניתוח ולתקופת השיקום, שאמורה להימשך כשנה וחצי. הניתוח עולה כמיליון שקל, והשיקום עולה כשני מיליון נוספים.
"אמרו לי שאני לא אצליח לעשות כלום, שכל החיים אשכב במיטה. המצב שלי היה קשה מאוד, אבל בני המשפחה שלי לא ויתרו והכניסו בי כוחות. אני מצליח להזיז את שתי הידיים, אבל לא את האצבעות. ברגליים אני לא מצליח להזיז כלום, אבל ממצב שהייתי מזיז רק את העיניים, זו התקדמות. כל תזוזה של כל איבר היא מבחינתי ניצחון"
כדי לגייס את הסכום פתחה משפחת פרץ בקמפיין בשם "לנצח את הטרור". הוא יצא לדרך במוצ"ש האחרון (18.2), ובתוך יום וחצי בלבד גויסו כבר כשלושה מיליון שקל מ-15 אלף תורמים. לקמפיין התגייסו מוסדות רבים שמבקשים לעזור בגיוס הכספים, וכן רבנים ואישי ציבור. "הניתוח הזה יכול לשנות את חיי", אומר פרץ.
2 צפייה בגלריה
בניה פרץ
בניה פרץ
בניה פרץ עם אביו עופר. "אנחנו זקוקים לכל אחד ואחת"
פרץ חלם להתגייס לסיירת דובדבן, ובמשך שנתיים התאמן כדי להשיג את מטרתו. בין אלו שמתגייסים למענו עכשיו נמצאים חיילי דובדבן ומפקדם, שאיבד עין בקרב במבצע צוק איתן, ולמרות הפציעה המשיך להתקדם. רבים מלוחמי היחידה בהווה ובעבר כבר תרמו כסף לפרץ והתרימו אחרים. המפקד אירח לאחרונה את פרץ בבסיס היחידה והביע את הערכתו אליו. "כל הזמן, גם כשיש משברים, צריך לנסות להתקדם", אמר לו. "מי שיש לו כוח רצון להצליח, ייצא מזה. אתה גיבור אמיתי, ואנחנו אתך. אתה בן בית פה. בעזרת השם, עוד שנה גג אתה עומד על רגליים, ואתה פה. כל היחידה מאחוריך".
בחודש שעבר נפגש פרץ גם עם מח"ט שומרון, אל"מ שמעון סיסו, שהבטיח לסייע לו להתגייס ליחידת מגלן.
"אנחנו מודים לעם ישראל שתורם בהמוניו כדי לעזור לבניה ללכת שוב", אומר האב עופר. "ככל שיותר אנשים יצטרפו ויגייסו כסף למטרה הגדולה הזאת של הניצחון על הטרור והעמדתו של בניה על הרגליים - יגדל הסיכוי שהקמפיין יצליח. אנחנו זקוקים לכל אחד ואחת".
להצטרפות לקמפיין - לחצו כאן