בשיתוף
כמעט כולנו חולמים על בטן שטוחה, אבל הדרך לשם רצופה אכזבות – וגם עודפי עור, צלקות וגם כרס או משקל עודף שמסרב לרדת. הפתרון, לדברי ד"ר אביטל ברמץ, מומחית בכירורגיה פלסטית ומנהלת תחום הניתוחים הפלסטיים בתום ירידה במשקל במרכז הרפואי של ד"ר קליין, הטמון בניתוח מתיחת הבטן הפופולארי. אבל מדוע דווקא הוא?
"בניתוח מתיחת בטן אפשר לעצב מחדש את אזור המותניים, הבטן והגב. את נכנסת לניתוח הזה בן אדם אחד ויוצאת ממנו אדם שונה לגמרי", היא מסבירה. "בהכנה לניתוח מאבחנים במדויק את נקודות החולשה בדופן הבטן והמותניים ובעצם מפסלים את הגוף ע"י ניתוח שמשלב הסרת עודפי עור, חיזוק שרירי הבטן והמותניים, הסרת שומן עודף ועיצוב הטבור מחדש".
למי מיועד הניתוח?
"חשוב להבין", מבהירה ד"ר ברמץ, "שהניתוח אינו מיועד לכאלה המעוניינים להפחית במשקל. בדרך כלל מגיעים לעשות את הניתוח אנשים משני סוגי קבוצות. הקבוצה הראשונה היא כאלה לאחר ירידה דרסטית במשקל גופם. אנשים שעברו ניתוח בריאטרי, או כאלה שהחלו לשמור על אורח חיים בריא או כאלה שנעזרו בזריקות ההרזיה שהפכו למאוד פופולריות בשנים האחרונות. ירידה דרסטית במשקל בזמן קצר, משאירה בדרך כלל עודפי עור בבטן".
"הקבוצה השנייה היא של נשים לאחר מספר הריונות, שגם להן יש עודפי עור, בעיקר בבטן התחתונה. הניתוח מאפשר לנשים אלה גם להיפרד מעודפי העור וגם להדק את שרירי הבטן, דבר שמשפר משמעותית את המראה הכללי התפוח של הבטן ואף מצר את המותן. הניתוח נותן מענה גם לצלקות שנוצרו בעקבות ניתוח קיסרי. במהלך הניתוח מסירים את הצלקת הקיימת ואת קפל העור מעליה ובכך משפרים את מראה הבטן התחתונה".
ד"ר ברמץ, מתי מומלץ להגיע לניתוח?
"כשהגענו למשקל היעד שלנו ואנחנו מצליחים לשמור עליו לפחות חצי שנה. זה יבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבור המטופלת".
יש סיכונים בניתוח הזה?
"כמו בכל ניתוח, גם הניתוח המורכב הזה כרוך בסיכונים מסוימים: זיהום, קרישי דם, סיבוכי הרדמה שונים וכולי. אם את מעשנת, אז עדיף להימנע לחלוטין מעישון לפחות חודש וחצי לפני הניתוח כדי להפחית את הסיכוי לסיכונים. כמו כן, כמו בכל ניתוח אסתטי, יכולה המטופלת לא להיות שבעת רצון מהתוצאה, לכן חשוב מאד לבחור מנתח עם ניסיון בניתוחים כאלה".
"לא כל אחת זקוקה למתיחת בטן מלאה" מוסיפה ומסבירה ד"ר אביטל ברמץ. היא מפרטת על סוגי הניתוחים שישנם:
- מתיחת בטן מלאה - |בה מותחים ומסירים את עורפי העור דרך חתך נמוך מקו הביקיני. הניתוח מטפל בעור העודף מתחת אך גם מעט מעל הטבור. בנוסף ניתן להדק את שרירי הבטן ואף לתקן בקעים. בניתוח נעשה חתך סביב הטבור והוא נשאר במקומו".
- מיני מתיחת בטן – "זו פעולה כירורגית פחת מורכבת מהמתיחה המלאה, שמתאימה לנשים עם עודפי עור מועטים יותר בעיקר בבטן התחתונה- ללא צורך מתיחה של העור באזור שמעל הטבור. לא מתבצע חתך סביב הטבור ובדרך כלל גם לא נעשה הידוק של השרירים".
- מתיחת בטן סירקולרית (היקפית) - "מיועד לאנשים שבנוסף לבטן, קיימים עודפי עור במותניים ובגב התחתון".
2 צפייה בגלריה
קליין
קליין
ד"ר אביטל ברמץ
(ניר סלקמן )
האם תהליך ההחלמה קשה?
"תהליך ההחלמה ואורכו תלויים כמובן בהיקף הניתוח ובגורמים הקשורים למטופלת והוא נע בין שבועיים ל-6 שבועות. בתקופה זו יש להימנע מפעילות גופנית והרמת משאות כבדים. לאחר תקופה זו ניתן לחזור לפעילות מלאה בהדרגה.
חשוב לזכור שבניתוח מתבצע חיתוך של עצבים תחושתיים ולכן לעיתים קיימת ירידה בתחושה באזורים שונים בבטן. תחושה זו יכולה לחזור בהדרגה לאחר מספר חודשים. קרוב לוודאי שלאחר הניתוח, הבטן תרגיש ותיראה נפוחה. מדובר בבצקת שצפויה לרדת בהדרגה במהלך החודשים שלאחר הניתוח. ניתן להאיץ את התהליך על ידי טיפול בעיסוי לימפתי.
ולסיום, השאלה שמסקרנת את כל הקוראות שלנו: ד"ר ברמץ - כמה עולה התענוג הזה?
"העלות תלויה כמובן בסוג הניתוח, באיכות המנתח, חדרי הניתוח וזמן הניתוח, כל מטופל והצרכים שלו. ברור שניתוח מיני מתיחת בטן עולה פחות מניתוח מתיחת בטן מלאה ובכל מקרה, צריך לקחת בחשבון שמדובר בניתוח בהתאמה אישית שבו חשוב האבחון המדויק והמומחיות של הרופא. לפני ניתוח כזה חייבים להתייעץ עם מנתח מומחה ומנוסה בניתוחים כאלה ולקבל ממנו את כל המידע שאפשר - כולל המחיר".
בשיתוף

פורסם לראשונה: 10:51, 29.09.24