הקורונה שוב מכה בחלקים באירופה
(צילום: משי בן עמי)
הקורונה שוב מרימה ראש: בסין יש התפרצות, בישראל נבלמה הירידה בתחלואה בימים האחרונים, אם כי בקצב איטי, ובאירופה יש עלייה במספר המקרים. מספר המאומתים בבריטניה עמד אתמול (ב') על כ-170 אלף איש, כשהמספר הממוצע בשבוע האחרון היה כ-90 אלף, ובגרמניה היו אתמול כ-200 אלף מאומתים חדשים. שני ישראלים שחיים בבריטניה ובגרמניה סיפרו על כך היום (ג') בריאיון לאולפן ynet.
קראו עוד:
"אנחנו רואים כאן עלייה בתחלואה", אומר פרופ' דוד כץ, מומחה למערכת החיסון מבריטניה. "זה עדיין לא הרבה, אבל זה עולה, במיוחד בדרום בריטניה, גם בלונדון. מספר המקרים עולה. קצת, אבל עולה. אין עכשיו הגבלות בבריטניה, ויש ירידה במספר הבדיקות שנעשות".
זה עדיין האומיקרון, או ה-BA.2, או שזה הווריאנט הבא? "זה לא כל כך ברור. מהשמועות שמגיעות אלינו, זה BA.2, אבל עדיין בודקים את הנושא הזה".
אתה מוטרד? "צריך לקחת בחשבון שיש שינויים: יש עכשיו אפשרות לקבל את התרופות נגד קורונה. יש ויכוח בנושא. יש גישה האומרת שאנשים מבוגרים, בני 65 ומעלה או אפילו בני 50 ומעלה, צריכים לקבל את התרופות האלה אם יש סכנה".
1 צפייה בגלריה
לונדון אנגליה מסכות בריטניה קורונה
לונדון אנגליה מסכות בריטניה קורונה
תחנת רכבת בלונדון, פברואר 2022. "יש גישה האומרת שאנשים מבוגרים, בני 65 ומעלה או אפילו בני 50 ומעלה, צריכים לקבל את תרופות נגד קורונה"
(צילום: גטי אימג'ס)
ניסן שטראוכלר, תושב קלן שבגרמניה, סיפר: "מבחינת נשאים וחולים, אנחנו עם מספר שיא - כמעט ארבעה מיליון איש כרגע נשאים של קורונה. בסך הכול נדבקו בגרמניה קרוב ל-20 מיליון איש. עכשיו אנחנו מגיעים ל-300-150 אלף מקרים ביום, וזה קצת מזכיר את שיא הגל בישראל. כל הזמן שומעים כאן על אנשים שנדבקו או החלימו. ב-20 במארס אמורות להתבטל רוב ההגבלות, אבל כרגע יש חשיבה מחדש".
"בהמשך השבוע אמורה ממשלת גרמניה לדון אם להסיר את ההגבלות. קשה לי לראות חזרה משמעותית אחורה, כי מספר המתים לא מאוד גבוה. הרבה אנשים מבוגרים לא מחוסנים, וזו בעיה, אבל קשה לי לראות חזרה משמעותית אחורה"
שוקלים מחדש את הסרת ההגבלות? אולי זה לא יקרה? "אלה הקולות שנשמעים כרגע. בהמשך השבוע הממשלה אמורה לשבת ולהחליט מה לעשות עם זה. קשה לי לראות חזרה משמעותית אחורה, כי מספר המתים לא מאוד גבוה. הרבה אנשים מבוגרים לא מחוסנים, וזו בעיה, אבל קשה לי לראות חזרה משמעותית אחורה".