מומחה באולפן פרופ' יהודה אדלר
(צילום: שמוליק דודפור)
הלחימה באוקראינה הסירה את הדיווחים על הקורונה מראש מהדורות החדשות, אבל במציאות, המגפה לא נעלמה. "הקורונה נמצאת", אומר היום (ג') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "יש עכשיו בארץ מאות חולים במצב קשה, ואנשים ממשיכים ללכת לעולמם, לצערנו הרב". הוא גם הדגיש כי הירידה במספר החולים קשה והמאושפזים נובעת בעיקר ממספר המתים, לא ממספר המבריאים.
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת, פברואר 2022. "כשלנו בגל הזה", טוען פרופ' אדלר
(צילום: EPA)
פרופ' אדלר התבקש להתייחס לכך שאנחנו נפרדים היום כליל מהתו הירוק, ואמר: "מה שמדאיג אותי זה מה יהיה. מערכת הבריאות לא מוכנה למגפות. לצערי הרב, גם לא השתכללנו מספיק. אמנם, השתפרנו בחלק מהדברים, אבל לא השתכללנו מספיק. משרד האוצר ממשיך לעכב כספים למערכת הבריאות. המערכת רזה ורעבה. כאילו לא למדנו ממה שהיה. הרי מה שחשוב זה מה שיהיה, לא מה שהיה.
"ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה שהיא מודאגת מהגל הבא. לא רק היא מודאגת: כולנו מודאגים. בגל הזה כשלנו. הכילו את המתים. הממשלה לא טיפלה בקורונה בגל הזה.
"היה צריך לתת יותר כוח לרשויות המקומיות, היה צריך לשתף יותר פעולה עם פיקוד העורף. ההסברה הייתה פשוט קטסטרופה. היה צריך לשפר את האכיפה. אני מאוד חושש שהגלים הבאים, או המגפה הבאה, יהיו הרבה יותר קשים"
"הייתי בחו"ל בתקופה האחרונה וראיתי איך שומרים, למשל בגרמניה. יש הרבה מה ללמוד מהם בנושא הזה, בכל העניין של ההתנהלות מול הקורונה. היה צריך לתת יותר כוח לרשויות המקומיות, היה צריך לשתף פעולה יותר עם פיקוד העורף. ההסברה הייתה פשוט קטסטרופה. היה צריך לשפר את האכיפה. אני מאוד חושש שהגלים הבאים, או המגפה הבאה, יהיו הרבה יותר קשים. אנחנו לא מוכנים להם. אני לא מבין את הגישה הזו.
"שרון אלרעי-פרייס צדקה לאורך כל הדרך, ולצערי הרב, לא הקשיבו לה בהרבה מקרים. אני לא חבר שלה ולא מקורב אליה, אבל אני חושב שהיא אפידמיולוגית מעולה. אם לוקחים למשרד הבריאות פרסונה שמבינה בנושא - כדאי גם להקשיב לה. בהרבה מקרים לא הקשיבו לה, וזה עלה לנו בחולים קשים ובמתים".